Resa runt i karibien

14 sep. 2013 12:48
Visningar: 3773
Hej! Har märkt att det är lite knepigt att sy ihop flygresor mellan karibiska öarna. Har tänkt mig Havanna och Kuba i november och sedan ta mig till Guadelope. Någon som vet flygbolag och som går direkt mellan öarna och inte sticker iväg så vansinnigt i pris.
Kan tänka mig att mellanlanda i Panama och spendera tid där ifall det ändå måste bli stopp på vägen. Någon som gjort liknande? erfarenheter?
/christina
8 okt. 2013 17:09
Det blir dyrt med så kallad island hopping i Karibien. Den enda kombinationen som inte sticker iväg alltför mycket i pris är om du kombinerar Kuba och Cancun i Mexiko. Då reser du med Cubana och den billigaste tur och retur-biljetten kostar 2000 kr!

Skrev just ett inlägg om Kuba med lite tips:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/drommer-du-om-karibien-tips-28259

Annars kan jag föreslå en combo Miami-Jamaica eller Miami-Puerto Rico eller Miami-Dominikanska Republiken. Det finns en hel del bra priser om man flyger från Miami till Karibien.
9 okt. 2013 11:32
Hej Christina,
Det märkte jag oxå, då jag ville kombinera Jamaica och Kuba i Juni...men det gick :D
Jag ville då inte flyga över Panama, som var det vanligaste alternativet.
Själv hitta jag då direktflyg Kingston/Jamaica till Kuba, men de var inte så värst billigt.
Så jag tog hjälp, av ett bolag, som fixade bättre pris.
Det blev inte direkt då, utan mellanlandning nån timme på Caymanöarna. Fast totalflygtiden blev inte så lång.
Vill tipsa om att kolla med tex De Luxe resor eller amazing cuba här i Sverige. Kanske de kan hjälpa dej, om du inte hittar nåt bra själv.
Mvh
Betty
10 okt. 2013 22:01
Åh hej tack för svar. De kom lite sent dock, fick ge upp Kuba :( denna gång. Det blev istället en kombination av Costa Rica, Guadelope/Dominica.....fast inte så enkelt det heller, via Miami...... Nästa resa tror jag blir en t.o.r Stockholm - Havanna, förberedd väl i tid. Vill ordna resan själv, få med dans/musik och en rundtur på ön. Är intresserad av hur att få bra flygpris och rekommenderad tid för besök.
Hälsningar Christina
13 okt. 2013 15:01
För de som är intresserade av rundresor liksom Christina så kan jag hjälpa till att skräddarsy resor till Kuba långt under priserna som de diverse arrangörerna tar.

Jag lär inte följa denna tråd, så skicka iväg ett meddelande till mig ni som är intresserade.