RESA RUNT I 3 MÅNADER - Boka enkel eller t/r biljett??

14 okt. 2013 13:28
Visningar: 867
Tjohoo!

Vi planerar en resa till Asien i Januari 2014. Senast vi var där var i Jan-Feb 2013, då vi reste runt i Thailand i 1 månad.

Nu vill vi dock vara ute ca 3 månader eller mer. Jag kan dock inte bestämma mig för hur vi ska göra med flygresorna. Ska vi boka tur o retur Bangkok tex? Eller enkelresa? Det verkar så dyrt med enkel??

Vi tänker starta med 5 dagar i Bangkok, sedan är planen osäker.
Vi vill tex besöka,

- Koh Chang, Koh Kood
- Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui
- Övre delarna av Phuket, samt Khao Lak och vad som nu finns längs den kustremsan? :) + tips på öar där utanför?

- Koh Lipe, då tar vi Lankawi och Malaysia på samma gång.

- Ön Koh Rong utanför Kambodja + in på fastlandet

- Vietnam? Burma?

Ja, det finns ju hur mkt som helst att upptäcka!! Tips på resväg mm? :)

Vi är en familj på två 25-åringar och 2 barn på 3 och 5 år.

MVH www.BloggiThailand.se
15 okt. 2013 15:06
Tur och retur är mycket billigare. Tänk vad mycket kul ni kan göra för de pengarna! Det brukar ju dessutom vara bra att börja och sluta i Bangkok.
Av Marilcj
15 okt. 2013 15:20
Citerat från Lillaannaj:
Tur och retur är mycket billigare. Tänk vad mycket kul ni kan göra för de pengarna! Det brukar ju dessutom vara bra att börja och sluta i Bangkok.
Håller med där...finns väl roligare saker att lägga pengarna på...vad ni kan göra är o kolla vad en sk öppen biljett skulle kosta, dvs en sån där ni inte har ett spikat hemresedatum utan att hemresan ska ske inom en viss tidsram och att ni kan spika den när det närmar sig!

Tänk på att det påverkar ert visum om ni lämnar Thailand...eller det är det som är tanken med att lämna landet, kolla upp de innan bara!
Vietnam får ni bara stanna i 15 dgr om ni ej har visum och då måste ni ha utresan bokat o klar när ni åker in!
3 nov. 2013 12:20
Jag och min vän åker om 3 veckor i 3 månader. Vi bokade tur och retur med ombokningsbar resa hem.
Vi bokade via Odenresor, biljetten kostade 6200 sen tar de en avgift på 700sek utifall vi väljer att boka om.

Vi valde att göra så för att det blir billigare och för att vi ansökte om tourist visum, och de kräver då en hemresa för att godkänna visumet.