Resa mellan Pisa och Florens

Av Yh
27 juli 2015 16:25
Visningar: 2874
Hej!
Vi reser till Pisa med norwegian och ska sedan vidare till Florens. Vi landar í Pisa den 4/8 kl 9.45. Vi flyger tillbaka från Pisa till Stockholm den 11 kl 10.15. Är det någon som vet vilka tåg som vi ska åka med för att passa dessa tider?
YH
Av Matilds
27 juli 2015 20:09
Jag tågluffade i Italien i sommar, så tågen har jag koll på! :D
Det jag starkt kan rekommendera är att ladda ner appen "Rail planner" - en app främst för de som är ute och tågluffar, men funkar för vem som helst som behöver ha koll på tågen i Europa. Den fungerar offline och var en räddare i nöd och onöd under hela resan (och även förra tågluffen). Där kan du bara skriva in "From" och "To" och vilket datum samt önskad tid du vill åk eller komma fram och den ger dig massor med grymma förslag!

Rekommenderar för övrigt att eftersom ni flyger tillbaka från Pisa till Stockholm "relativt tidigt" på dagen med tanke på när man bör vara på flygplatsen och att det tar ca en timme eller mer från Florens till Pisa, och att det som SJ kan strula till sig, att ni reser så att ni övernattar i Pisa natten innan flygresan! Annars går det självklart bra att bara stiga upp extra, extra tidigt eller kanske inte ens gå och lägga sig ;), men det är ett tips!

Lycka till!