Resa med barnbarn

19 apr. 2012 12:18
Visningar: 444
Vi tänker åka till Egypten till hösten med vårt barnbarn Ellen, 9 år.
Vi tycker alla om att snorkla. Vi har varit i Hurghada och bott på Arabia Azur Resort. Där finns ett rev alldeles utanför som är bra att snorkla vid.
Är det någon som vet någon annan Resort som är bra och har snorkling nära. Vi undrar också om det anses lugn nu så man vågar åka dit med barn?
Av Krezz
19 apr. 2012 12:48
Hallå! Gillar ni snorkling så är kanske Sharm el Sheikh, och Hadaba området, ett ännu bättre alternativ än Hurghada och jag kan rekommendera två hotell som jag själv bott på nämligen Hilton Waterfalls och Reef Oasis Senses där det senare har den bästa snorklingen. MVH Krezz
Av Amandah
11 maj 2012 07:50
Hej!
Jag håller med om att Sharm el Sheik har mycket bättre snorkling är Hurghada. Jag kan speciellt rekommendera stadsdelen Sharks Bay och hotellet Maritime Jolie Ville Golf and Resort. Här finns det jättebra snorkling direkt från hotellstranden (bad från brygga). Från Sharm el Sheik anordnas utflykter till Ras Mohammes, ett naturreservat i havet som är känt världen över för sina korallrev. Med andra ord - här bjuds man på helt fantastisk snorkling!
Hoppas ni får en toppenresa!
Vänligen
Amanda
Av Marulk
11 maj 2012 20:50
Ett annat alternativ är Three Corner Fayrouz Plaza Beach Hotell i Marsa Alam.
Helt fantastisk snorkling vid "eget" rev dessutom med en skyddad lagun (om man inte vill snorkla på öppet hav). En kort promenad utefter stranden finner man en öde strand där du var morgon o em får förmånen att simma med havsköldpaddor. Det lär finnas en Dugong vid denna vik men dessvärre har vi ännu inte sett till henne/honom.
Vi har bott på detta hotell 3ggr och jag kan nästintill lova att vi lär komma tillbaka :)
Av Annl
13 maj 2012 08:24
Välj absolut Sharm el Shejk tycker jag.