Resa med barn på Kuba?

Av Asahoc
24 jan. 2016 16:52
Visningar: 1834
Vi tänkte resa med våra tre barn (8, 12 och 14 år) på Kuba, och undrar om någon här har erfarenhet av det? Jag och min man reste runt på Kuba 1998 - vilket var fantastiskt! - men undrar om det funkar för en familj på fem personer att hitta boende, taxi etc? Vi vill helst undvika hotellkomplex i Varadero o.dyl.
27 jan. 2016 11:05
Jag följer din tråd, är också intresserad av Kuba men har två mindre barn på 1.5 och 4 år.
27 jan. 2016 14:25
Hej
Är precis hemkommen från Kuba . Ett gott råd-planera ditt resande i landet och förboka hyrbil-flyg . Räkna inte med att kunna göra detta när ni väl är där. Även boendet i Havanna kan vara besvärligt. Gå gärna in och kika på denna hemsidan för mer tips: www.cuba-junky.com/

Casa Particulare är förmodligen det bästa alternativet för er.
Av Dirgis
9 feb. 2016 11:42
Jag kommer att resa med min familj i slutet av året till Kuba. Vi är 5 vuxna och 4 barnbarn. Vi kommer vara i Havanna en vecka sen reser jag själv till Panama. Costa Rica, Nicaragua och Mexico. Jag vill inte bo på hotell. Har kollat på airbnd.se och även casapariculare.
17 apr. 2017 08:37
Hej! Hur gick det för er? Vi åker med barnen till kuba för 8 dagars rundresa, sedan kryssning. Vad får vi inte missa? Vi har tänkt oss vinjales, grisbukten, trinidad och sedan stanna. Två nätter i Havanna efter kryssningen. Åkte ni buss? Taci eller hyrde ni bil?