Resa i okt-nov

Av Miliam
12 mars 2015 08:47
Visningar: 291
Hej gott folk...

Vi har planer på att åka på en 4/5 veckors semester i slutet på okt början på nov.....

Vi har varit massvis med gånger i Thailand och älskar landet men är lite sisådär då vädret kan variera vid denna tidpunkt....

Vart skulle man kunna åka under denna period för att få både sol bad och mycket annat som man får i Thailand....

tacksam för alla tips....

Finns det inget annat som är bra åker vi till Thailand ändå :)

tack
Av Marilcj
12 mars 2015 09:29
Egypten och Gambia har vi bekanta som åker till under den tiden.
Förenade Arabemiraten har sol, värme, sandstränder o nederbördsfattigt, funkar att åka till året runt, men klart 4-5 v kan ju bli lite häftigt.
Indien, Indonesien....fast vädret lite som Thailand.

Vi har oxå börjat titta på alternativ till Thailand, lutar dock mot Hawaii, flyget kostar inte mycket mer än till Thailand, men sen är frågan hur mycket man vill kuska runt, kostar ju att ta sig mellan öarna oxå
12 mars 2015 11:01
Afrikanska östkusten kanske?

Jag tänker Tanzania med vistelse på Zanzibar som en del av resan. Sen kanske lite safari i Tanzanias inland?

Sydafrika kan man lätt spendera en 4-5 veckor i också. Det är dessutom väldigt enkelt att resa där. Flyg dit ligger i samma prisklass som till USA eller Thailand om man bokar rätt (KLM/Turkish flyger dit bland annat).
Det är dessutom väldigt billigt. för 50 SEK kan man få riktigt bra mat och dryck på restaurang (det finns ju givetvis dyrare alternativ också).
Plus att det finns mycket att se och uppleva i hela landet. Krugerparken, Garden Route, Stellenbosh osv.
Pris beror helt och hållet hur man vill leva. Jag har själv campat, bott på hotell och vandrarhem i Sydafrika så jag har väl upplevt alla formerna om man säger som så.
Hyr en bil och kör själva, det är inte så dyrt. Dessutom är bensinen förhållandevis billig med (eller var det i alla fall när jag var där 2012).
Av Marilcj
12 mars 2015 15:21
Vi håller på och kollar lite olika alternativ för boende, dessutom fick vi veta i helgen att vi har en ytligt bekant som är mycket på Hawaii (vi har tagit för givet att han som de flesta åker till Thailand men ack va fel) så hi ska höra med honom oxå.

Vi har tittat på några lägenhetsalternativ, allt fr 2 till 8 bäddars som är utrustade med enkelt kök så man kan fixa frukost själv, men även tittat på bra men lite enklare hotell, allt från 150kr/natt till 500kr/natt.