Resa 4-6 veckor dec/jan till ex Filippinerna och Kina – hänga på?

Av Mariaes
13 nov. 2010 14:44
Visningar: 330
Hej,

Vill göra en ordentlig rundresa under december/januari. Tänkte åka runt 15 december och vara borta någon månad, men har en viss flexibilitet vad gäller tiden. Har haft riktigt svårt att bestämma mig för exakt var jag ska åka, och kan tänka mig både Asien, Sydamerika och Oceanien.

En kombination jag funderar på är Kina och Filippinerna. Vara 2 veckor eller något mindre i Kina och besöka ex Hongkong, Shanghai, Bejing och något vackert flodområde. Sedan åka vidare till Manila och besöka de vackra risplantagerna i norra Filippinerna, kanske någon vulkan, men framförallt satsa på island hopping!

Skulle också mycket väl kunna tänka mig att flyga till Bangkok och resa runt i norra Thailand, Burma, Laos, Kambodja och Vietnam. Malaysia och Indonesien är också av stort intresse. Eller avverka några höjdpunkter i Sydamerika (Machu Picchu i Peru, saltöknen i Bolivia, några storstäder, Colombias stränder etc).

Om det är någon som verkligen vill göra en rundresa (jag vill inte stanna så länge på varje plats) och som vill hänga på till Kina och Filippinerna, eller som har något annat bra förslag, hör gärna av er snarast! Har precis varit i södra Thailand och Indien, så de destinationerna passar jag för tillfället. Åker helst med en tjej och en resvan person som tycker om att planera, är precis sådan själv.

Ha det bra.

Maria
Av Fokus
23 nov. 2010 14:51
Hej Maria
vad kul det låter. Har lite samma tanke med kombinationen Kina Filippinerna. Själv är planen att åka jan-feb. Om du kommer iväg skulle det vara kul att höra hur det var.
Mvh Jeanett
24 nov. 2010 15:43
hej ! jag ville iväg till thailand men fick inga svar , jag reser gärna men vill inte åka själv , har varken vart i kina eller fillipinerna . skulle även kunna tänka mej vietnamn och kambodja. jag gillar med och planera gillar oxå o se mycket o inte va så länge på varje ställe. tycker om att bada och sola men oxå uppleva saker. reste du själv när du var i indien ? hör av dej om du vill. mvh jeanette