Rekommenderat boende på Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Ao Nang, Phi Phi Island, Koh Lanta, Koh Lipe?

6 sep. 2016 10:58
Visningar: 3218
Som rubriken lyder är vi på jakt efter era rekommendationer på boende på dessa ställena.
Vi är två par som kommer göra en backpackerresa i vinter genom Thailand och är ute efter hyfsat billiga boende med bungalow, men ändå bra standard med frukost osv.

Ställena vi har tänkt är Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Ao Nang, Phi Phi öarna, Koh Lanta och Koh Lipe.
Så har du varit på något av ställena blir vi oerhört glada av att höra era tips!

Tack på förhand :)
6 sep. 2016 13:46
Hej
vi var på Koh Lanta, och där är det fint tycker vi.
Ligger precis vid stranden ( klong Dau stranden ) , och de har en frukost som är helt ok. ( Lite enformig kanske )
De har 2 st pooler också som är trevliga och fräscha.
Hotellet kör in en till stan för en billig peng.

DR Lanta Bay resort heter dem.
6 sep. 2016 16:11
Tack för tipset! Ska kolla upp det :)
Var på Koh Lanta sist vi var i Thailand, då bodde vi på Chada Beach Resort och var jätte nöjda! Men nu skulle vi gärna vilja testa något annat :)
16 sep. 2016 12:47
Ingen mer här som sitter på ett favoritställe på någon av öarna? Alla tips mottages mer än gärna!
Av Amelial
17 sep. 2016 10:17
Hej!

Var i Ao Nang, Koh Samui och Koh Phangan förra året. Vi bodde dock på hotell som kanske var kanske lite dyrare i pris, de beror väl lite på vad ni har för budget. Men vi bodde på dessa hotell:

Ao Nang- Golden Beach Resort
Koh Phangan- Best Western Phanganburi Resort
Koh Samui- Weekender Resort.

Tyckte alla hotellen var bra med bra standard men som sagt priset. Kolla gärna in dessa iaf. Jag kan rekommendera dessa :)
17 sep. 2016 13:59
Tack för svaret Amelial! Ska ta och titta på dessa :)
17 sep. 2016 21:36
Vårt favorit stället är Koh Lanta och klong ning beach och boende Niks garden helt kanon blir 3 gången vi åker till Niks garden nu
Har varit på Koh Lanta och bott på Moonbay resort och Chada beach på klong dao helt bra nog men Klong ning stranden är bättre ej så mycket tidvatten så jag rekomenderar Niks garden får 10 +
Av Mythai
30 sep. 2016 16:54
Citerat från Maattiaso:
Som rubriken lyder är vi på jakt efter era rekommendationer på boende på dessa ställena.
Vi är två par som kommer göra en backpackerresa i vinter genom Thailand och är ute efter hyfsat billiga boende med bungalow, men ändå bra standard med frukost osv.

Ställena vi har tänkt är Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Ao Nang, Phi Phi öarna, Koh Lanta och Koh Lipe.
Så har du varit på något av ställena blir vi oerhört glada av att höra era tips!

Tack på förhand :)
Halloj!!!
På phiphi gillar jag Anita Resort och Casita resort, båda ligger 1-2 min från stranden och rimligt pris för såpass bra standard. Båda serverar frukost. På Koh lipe har jag bara bott på ett bra, lite finare standard det hetta Bundhaya resort (stavning inte helt säker) ligger precis vid stranden Pattaya Beach där man ankommer med båtarna. Finns även ett ställe på andra sidan Ön som heter Castaway, inte bott där då alla rum var upptagna. men sjukt mysigt ställe, och god mat så hängde där en hel del på kvällarna. men deras bungalows ser fantastiska ut, bara någon meter från havet. Koh lanta kan jag inte direkt rekomendera något på, varken boende eller ön i allmänhet...
Hoppas det kan vara till någon hjälp =)
Av Appas
16 okt. 2016 13:30
Cozy guesthouse på long beach på Lanta :) God mat, fina rena rum, bra service mm mm, 150 m till stranden. Om du inte bor där så åk dit o ät annars missar du något!
Av Atjima
17 okt. 2016 12:37
Koh Samui bodde vi på lotus friendly... nära stranden o en bit från centrum. Koh pangnan bodde vi på Haad Yao Bay view resort, fin strand men inte så mkt kvälls tid med restauranger som hade öppet länge... I aon Nang Me mee bungalow...PÅ Koh tao coral grand resort.
18 okt. 2016 13:09
Hej!

Vi var på Phi-Phi 2014 och tyckte att vattnet inne i "stan" känndes ofräscht att bada i så vi sov någon natt där på hotel med pool och förflyttades oss sedan till Long Beah som ligger längst söder ut och en kort longtail tur bort. Här var det underbart vackert och väldigt lugnt. Går man längst söder på Long Beach finns chans att se revhaj när man snorklar!

På Koh Tao vill jag tipsa om Coral View Resort som ligger på "andra sidan". Vi var där 2001 & 2002 och nu har vi tänkt återvända i början på nästa år igen! Det ligger lite off - de kom då och hämtade med 4-hjulsdriven jeep - men du har den bästa snorklingen på ön précis runtomkring! Via stranden snorklade med revhaj varje dag (det kom även snorkelturer som stannade för just det varje dag) sedan minns jag att man kunde snorkla från några klippor bakom hotellet där det fanns väldigt mycket fina färgglada koraller. Vi gick även in till centrum men det kan ha tagit en stund...men var en härligt svettig tur! Det var väldigt laid back och skön stämning på hotellet och som sagt vi tanker kombinera att bo några nätter på Sairee Beach och sedan på Coral.

Ha en underbar resa - vem vet vi kanske syns:-)
18 okt. 2016 19:41
Hej. Har varit på samtliga ställen förutom Lanta och på Lipe bodde vi på The reef, billigt och bra! På phangan är min favorit Palita lodge, lite dyrare men toppen =)
6 nov. 2016 07:35
Tack för era svar, dom hjälper mycket :)