Räcker bokningsnr. när man flyger m. Air Asia?

Av Albinae
20 dec. 2015 10:22
Visningar: 371
Hej! Flyger till Thailand imorgon 21/12, landar i Bangkok på tisdag, flyger sedan vidare till Surat Thani på onsdag med Air Asia. Den 7/1 flyger jag sedan vidare från Surat Thani till Kuala Lumpur, även då med Air Asia.
Nu undrar jag om det räcker med att bara uppge bokningsnummer vid incheckning?? De har även mailat någon typ av biljetter, inte så detaljerade som på internationella bolag dock, tar ju med dessa såklart. Men är nu orolig att jag missat något??
Hoppas någon kan hjälpa mig med ett snabbt svar!!
Tack på förhand!!
Av Sierra
20 dec. 2015 11:40
När du bokar med AirAsia får du en "Travel Itinerary" per mail och det är detta som är din biljett som du visar upp när du checkar in.
20 dec. 2015 12:11
Det enda som behövs när man reser är ett e-ticketnummer (som ersatte de gamla pappersbiljetterna) och pass. E-ticketnumret ska stå i incheckningssystemet, men i sällsynta fall saknas detta och då är det bra att ha det med.

Lågprisbolag och charterbolag kör inte med e-tickets. Om man ska checka in på automat är det då bra med ett bokningsnummer att knappa in. Men det räcker att skriva ner det om man inte vill printa bokningen.

Vet dock inte om Air Asia har e-tickets eller inte. Men skriv ner bokningsnumret i alla fall.
Av Albinae
20 dec. 2015 12:14
Tack så mycket för snabba svar!! Då vet jag att jag har allt jag behöver och kan sova gott i natt!! :)
Av Sierra
20 dec. 2015 13:15
Citerat från Marie78:
Vet dock inte om Air Asia har e-tickets eller inte. Men skriv ner bokningsnumret i alla fall.
AirAsia har inte e-tickets.
På "Travel Itinerary" står bokningsnumret och en streckkod.