Problem att hitta hyrbil i Sommar

14 apr. 2014 19:05
Visningar: 284
Vi ska i sommar hyra en bil för ett åka från Nashville till Miami. Bilen vi vill ha är en Ford mustang eller en Camaro SS som i berg och meltzers resa, problemet vi har att det alltid står eller liknande på alla sidor och dom resebolagen jag pratat med kan inte garantera en viss bil.

Är det någon som har erfarenhet om huruvida det blir den bilen som är på bilen, tex Ford mustang eller om man får den som är liknande.

Vi tar hjärna emot tips om det är någon som har några.
14 apr. 2014 21:33
Tjena,
Om du hade sökt i forumet hade du hittat mitt tips om just en sida som garanterar Mustang eller Camaro och inget "or similar brand".

Avis special sida Cool cars, hittas endast genom amerikanska sidan, garanterar den bil ni beställer, men ni lär backa när ni ser priset. Det är inte cabbar men eftersom ni skall åka på sommaren när det är stekande sol lär ni inte sitta bra i en cabbe ändå. "Bara europeer hyr (och kör nerkabbat) cabbe under hetaste perioden" sägs det. Och blir sen eldröda i skallen :)

Räkna med 16000 för tre veckor för en garanterad mustang och ännu mer för en Camaro. Vill ni ha corvette cab så får ni punga upp med några dollar till.. ;)

Vi hyrde för ett par år sen och man får den senaste modelangen.
Av Daytona
15 apr. 2014 08:28
Min brittiska väninna bokar alltid coola bilar och hon får just dom hon bokat också. Hon är medlem i dom olika hyrbilsfirmornas klubbar, på olika nivåer och en del betalar hon en viss summa för .. Jag vet inte om det funkar i Sverige......Men kanske värt att läsa på...