Prisskillnad USA/Kanada

10 mars 2015 18:37
Visningar: 4112
Halloj!. Är det någon som vet om det är dyrare,billigare eller i stort sett samma priser i Kanada om man jämför med USA?
Tänkte på att den Kanadensiska dollar'n ligger en bit under den Amerikanska (skiljer idag ca 1,80kr/dollar) och är det då ungefär samma priser i länderna blir det ju automatiskt billigare i Kanada för oss. Eller är det mycket dyrare i Kanada så att det typ är samma, eller billigare än USA ändå så det för oss automatiskt blir ännu billigare..???
Glad för svar, tack på förhand mina vännerrr!
10 mars 2015 20:41
Tack för svar.
Menar rent generellt sett. Typ mat, varor av alla dess slag, bilar, boenden, Allt.
Ok, tack som sagt.
Av Jimhan
11 mars 2015 08:50
Bensinen är ganska mycket dyrare i Kanada, men annars är skillnaden nog inte så stor.
11 mars 2015 13:26
Retail är 10-25% dyrare i Canada, mycket beroende på en allt starkare dollar..
11 mars 2015 16:38
Ok, tack hörni.
Är det nån som har lite Ungefärliga prisexempel, t.e.x på bensin, restaurang-mat, motell/hotell, bildelar (tänker framförallt till gamla jänkare) m.m.?
Av Birgere
11 mars 2015 16:47
Citerat från Raggarknugen:
Ok, tack hörni.
Är det nån som har lite Ungefärliga prisexempel, t.e.x på bensin, restaurang-mat, motell/hotell, bildelar (tänker framförallt till gamla jänkare) m.m.?
hur långt är ett snöre? Testa google för EXAKT det du vill jämföra
11 mars 2015 16:59
Tack, det var Verkligen till hjälp!
Va ju därför jag skrev UNGEFÄRLIGA prisexempel!
Hatar att googla, jag får alltid fram massa annan skit och Helt olika svar på mina frågor, så därför vänder jag mig till er som Hyfsat nyligen varit i Kanada och vet lite priser på ett Ungefär.
Kostar T.e.x Bensinen ca 5kr/liter eller 12kr/liter? (CA 13-14kr/liter i Sverige) -En dagens på en vanlig restaurang? (CA 70-90kr i Sverige?) En natt på ett enkelt motell 20kr eller 200kr??