Prisläge Krakow och restaurangtips

Av Jeabys
21 maj 2018 16:26
Visningar: 11256
Hej

Jag undrar lite över prisläget i Krakow? Tänker främst på mat och dryck, förstår att det beror på ställe förstås, men en fingervisniing vore nice.

Tar tacksamt emot restaurang tips också.
Av Jonas73
21 maj 2018 20:20
Hej,
Jämfört med Sverige är Krakow billigt. I stadsdelen Kazimierz finns flera små och trevliga restauranger som bland annat serverar traditionell polsk mat t.ex. restaurangen Marchewka Z Groszkiem. Det är fullt möjligt att få en huvudrätt för under 100 kr och en öl för cirka 20 kronor. I ”turistrestaurangerna” i Stare Miasto, gamla stan, är priserna oftast mycket högre.

Hälsningar
Jonas
21 maj 2018 21:29
Ett tips på en bra kött restaurang är pimiento argentino. Grymt bra kött. Något dyrare dock men ändå billigare än i Sverige.
Av Jeabys
30 maj 2018 08:40
Tack alla för era svar. Åker i morgon :)
Av Pelle77
1 juni 2018 20:06 (redigerad)
Nu är du på plats men läser du inlägget rekommenderar jag Restaurang Wesele som ligger på torget. Starka är en annan riktigt bra restaurang med cool inredning och bra vodkasortiment. Missa inte att strosa omkring i Kazimierz.

Sen gillar jag free walking tours där utbildade guider/studenter berättar om sin stad. Jag har testat två av deras turer och bägge har varit bra och roliga. Gratis dessutom men man ger en liten slant (frivilligt) efteråt:
https://freewalkingtour.com/krakow/