Priser, se/göra, mat etc. Phytagorion! :)

7 maj 2015 17:16
Visningar: 1114
Hej!

Jag och min sambo beställde precis en resa i slutet av augusti till Phytagorion!

Superspännande ska det bli! Länge sen vi var utomlands och vill göra det bästa av denna resa.

Nu vill jag gärna ha era bästa tips! Pris en middag för två? Vilka ruiner/grottor etc får man inte missa? Och har ni något guldställe man kan besöka med utsikt, restaurang etc.?

Ha det bäst!
Av Sierra
7 maj 2015 17:23
Pythagorion och Samos är trevligt. Läs mina tre resealbum från Samos för bilder och mer info. Vi kanske stöter ihop i byn....
7 maj 2015 17:49
Ja vad roligt, det gör jag direkt.
Var det dumt av oss att boka Princess Riviera resort? Kan inte tänka mig att 2 km är för jobbigt att gå fram o tillbaka ner till byn, men finns tydligen inga bra vägar, är det lätt att gena genom stärnderna? :D

Haha, det gör vi säkert om du ska dit i slutet av augusti! :)
Av Sierra
7 maj 2015 18:23
Det bästa för er är att åka taxi in till Pythagorion då det är närmare 3 km från Princess Riviera. Vägen är bra men inte promenadvänlig då du kan vara i vägen när det kommer bilar. Det finns ingen genväg. Ni kan ju hyra bil eller scooter så är ni inte så låsta vid Princess.

Ja, vi är där :-)
8 maj 2015 09:48
Ja, vi kommer nog hyra scooter för hela veckan så man får se lite.. Synd, annars kan det ju vara lite spännande att gå en bit..

Vad är det för priser på mat och en öl?

Läste igenom din logg, riktigt mysiga bilder hade du tagit! Du verkar ha fastnat för den platsen...

Ses då! :)
Av Alfva
8 maj 2015 11:33
Jag var på Samos i höstas (ensam med två barn), bodde någon kilometer utanför Pythagorion. Vad jag förstår ligger ditt/ert hotell upp längs backarna, det rekommenderar jag inte att promenera ner. Höll på att köra på ett par som som ställt sig dåligt i en kurva där med vår hyrbil nämligen då det är tämligen smalt på sina platser och helt utan trottoarer stora delar av vägen. Hotellet däremot är säkert alldeles toppen! :)

Jag tycker prisnivån nere i hamnen och närområdet var rimlig, åt dock bara där tre gånger på vår veckas semester. Tipsar verkligen om att åka runt och uppleva lite mer av ön. Inflygningarna och starterna från flygplatsen kan också vara magiska på stranden.

Vår resa kan du läsa här om. http://xn--fabfmme-8wa.se/category/resor/samos-2014/
12 maj 2015 14:46
Haha, okej men då blir det väl inte att gå då! Tack för tips, och vad bra du skriver! Lät riktigt glatt och ska bli mysigt att åka dit :)
Av Sierra
13 maj 2015 10:49
Citerat från Carolinadenfina:
Ja, vi kommer nog hyra scooter för hela veckan så man får se lite.. Synd, annars kan det ju vara lite spännande att gå en bit..
Närmaste scooteruthyrning från Princess Riviera har du efter 900 m på vänster sida av vägen in mot Pythagorion.