Priser/Inträde på Universal, Six Flags mm.

11 feb. 2016 15:04
Visningar: 1555
Hej!

Är det någon som har koll på priser/inträde till följande ställe:
Six Flags Discovery Kingdom
Alcatraz
Universal Studios
The Hollywood Museum

Samt hur är ställena? :)

Tack på förhand!
11 feb. 2016 18:48
Var på Universal Studios i Orlando för en månad sedan. För oss kostade det ca 2200 kr per person, men vi valde att ha VIP så man går före i alla köer :) helt klart värt det!! Utan VIPen har jag för mig att det kostade mellan 1500-1700 kr, men är inte helt säker.
Av Fidde25
11 feb. 2016 19:01
Universal kostar inte 1500-1700. 100$-ish brukar det kostar för en park och för en dag.
12 feb. 2016 10:03
Citerat från Amandaaasch:
Var på Universal Studios i Orlando för en månad sedan. För oss kostade det ca 2200 kr per person, men vi valde att ha VIP så man går före i alla köer :) helt klart värt det!! Utan VIPen har jag för mig att det kostade mellan 1500-1700 kr, men är inte helt säker.
Okej, tack! Bokade ni biljetterna hemifrån eller köpte ni på plats? :)
12 feb. 2016 10:04
Citerat från Fidde25:
Universal kostar inte 1500-1700. 100$-ish brukar det kostar för en park och för en dag.
Okej. Ja, jag hittade på deras hemsida för 90$ per person i augusti när vi är där. Men vet inte om man kan boka där? Har du någon koll på det?
12 feb. 2016 20:17
För en park ja, glömde tillägga att vi valde att gå i båda parkerna. Men för en park är det mycket möjligt att det kostar runt 100$. Jag föredrar att välja båda parkerna :)

Vi köpte biljetterna på plats :)
Av Fidde25
12 feb. 2016 21:24
Citerat från Matildajohansson:
Citerat från Fidde25:
Universal kostar inte 1500-1700. 100$-ish brukar det kostar för en park och för en dag.
Okej. Ja, jag hittade på deras hemsida för 90$ per person i augusti när vi är där. Men vet inte om man kan boka där? Har du någon koll på det?
Menar du boka från deras hemsida? Självklart kan man det. Hur smidigt som helst. Men tror inte man tjänar nått ekonomiskt på det jämfört med att betala direkt vid entren men vi tycker det är sidigt att ha biljetterna innan så man bara behöver köa för att komma in i parken.
13 feb. 2016 08:46
Citerat från Matildajohansson:
Hej!

Är det någon som har koll på priser/inträde till följande ställe:
Six Flags Discovery Kingdom
Alcatraz
Universal Studios
The Hollywood Museum

Samt hur är ställena? :)

Tack på förhand!
Vi var på Alcatraz och Universal förra året. Då bokade jag innan vi åkte och använde dessa två sidor:

http://www.alcatrazcruises.com/
http://www.universalstudioshollywood.com/

Det var enkelt och smidigt, skönt att ha biljetterna när man kom dit. Alcatraz måste man boka i god tid.
15 feb. 2016 10:49
Citerat från Helene63:
Citerat från Matildajohansson:
Hej!

Är det någon som har koll på priser/inträde till följande ställe:
Six Flags Discovery Kingdom
Alcatraz
Universal Studios
The Hollywood Museum

Samt hur är ställena? :)

Tack på förhand!
Vi var på Alcatraz och Universal förra året. Då bokade jag innan vi åkte och använde dessa två sidor:

http://www.alcatrazcruises.com/
http://www.universalstudioshollywood.com/

Det var enkelt och smidigt, skönt att ha biljetterna när man kom dit. Alcatraz måste man boka i god tid.
Okej, kanon! Tack så jätte mycket! Bokade ni vanliga biljetter eller VIP? :)
15 feb. 2016 10:54
Vi hade bara vanliga biljetter. Jag hade skrivit ut dem innan vi åkte och vi stod i kö max 10 minuter. Då var vi där ganska precis när de öppnade.
15 feb. 2016 11:31
Citerat från Helene63:
Vi hade bara vanliga biljetter. Jag hade skrivit ut dem innan vi åkte och vi stod i kö max 10 minuter. Då var vi där ganska precis när de öppnade.
Okej det är ju jätte bra :) Vi kommer nog också boka vanliga. Men till en helt annan fråga, eftersom du var där förra året kanske du har koll på hur mycket man behöva räkna med att lägga på mat/dag när man är i usa? Vi har räknat ca 450-500kr. Är det rimligt? :)
15 feb. 2016 14:01
Antar att det är Universal Hollywood du frågar om och då är det bara en park det gäller. Ville bara flika in att man bör tänka på att den 7 april i år öppnar Harry Pottervärlden där och köerna väntas bli astronomiska så om man ska ha någon chans bör man köpa till ett Front of the Line pass vilket gör att man får gå först i kön en gång per attraktion. Annars får man nog se fram mot timslånga köer till attraktionerna.
15 feb. 2016 17:17
Citerat från Silverfang:
Antar att det är Universal Hollywood du frågar om och då är det bara en park det gäller. Ville bara flika in att man bör tänka på att den 7 april i år öppnar Harry Pottervärlden där och köerna väntas bli astronomiska så om man ska ha någon chans bör man köpa till ett Front of the Line pass vilket gör att man får gå först i kön en gång per attraktion. Annars får man nog se fram mot timslånga köer till attraktionerna.
Åh, va bra att du sa det! Vi ska dit i augusti så det är ju ett tag efter men tycker du vi ska köpa Front of the Line pass ändå? Det är ju dock högsäsong så det kanske är säkrast?
15 feb. 2016 18:12
Citerat från Matildajohansson:
Citerat från Helene63:
Vi hade bara vanliga biljetter. Jag hade skrivit ut dem innan vi åkte och vi stod i kö max 10 minuter. Då var vi där ganska precis när de öppnade.
Okej det är ju jätte bra :) Vi kommer nog också boka vanliga. Men till en helt annan fråga, eftersom du var där förra året kanske du har koll på hur mycket man behöva räkna med att lägga på mat/dag när man är i usa? Vi har räknat ca 450-500kr. Är det rimligt? :)
Vad gäller matpengar per dag är det jättesvårt att säga hur mycket man behöver. Det beror ju alldeles på var man äter. Du kan ju gå på dyra restauranger varje dag eller äta från alla snabbmatskedjor som finns. Vi tyckte själva att vi hade lagt väl mycket pengar på mat förra året så nu ska vi försöka tänka mer ekonomiskt när det går. På en del hotell kommer vi ha micro då kan man ju köpa nåt på en mataffär och värma om man vill det.
15 feb. 2016 20:31
Citerat från Matildajohansson:
Citerat från Silverfang:
Antar att det är Universal Hollywood du frågar om och då är det bara en park det gäller. Ville bara flika in att man bör tänka på att den 7 april i år öppnar Harry Pottervärlden där och köerna väntas bli astronomiska så om man ska ha någon chans bör man köpa till ett Front of the Line pass vilket gör att man får gå först i kön en gång per attraktion. Annars får man nog se fram mot timslånga köer till attraktionerna.
Åh, va bra att du sa det! Vi ska dit i augusti så det är ju ett tag efter men tycker du vi ska köpa Front of the Line pass ändå? Det är ju dock högsäsong så det kanske är säkrast?
Japp. Augusti + Harry Potter. Det kommer nog vara knökat. Satsa på Front of the line eller ännu hellre VIP, även om det kostar på. Då blir ni privat guidade på inspelningsplatser och får gå före i köerna hla dagen obegränsat + mycket mycket mer. Ska själv testa det nu i april.