Priser

3 jan. 2012 02:09
Visningar: 1310
Hallå!

Jag och tjejen åker ner till Thailand på torsdag, landar i Bang kok.
På lördag är det tänkt att vi ska ta ett inrikesflyg ner till krabi.

Vi har ej bokat något hotell, dock sitter jag och kollar runt lite på agoda och jämför lite priser på boende, vilket föranleder min fråga:
Hur mycket kan man räkna bort på priserna som finns på agoda?
Alla säger nämligen att det är billigare att boka på plats, men kan man uppskatta hur mycket billigare det blir per natt tex?

Tacksam för svar!
Av Kerstin
3 jan. 2012 08:39
Nu vet inte jag hur det är just på Krabi, men för några år sedan när vi var på Kho Chang så hade vi fått ett bättre pris om vi bokat i förväg . Ett tipps är att kolla på andra sidor än Agodas, de har ibland ett lite högre pris i slutändan än en del andra hotellbokningssidor.
Av Perraxx
3 jan. 2012 13:47
Vilken budget pratar vi om per natt? Railay beach har boende för ca 400-600 baht/natten om man letar lite. Phi phi likaså på Koh Lanta bodde jag och tjejen i en fin bungalow för 200 baht/natten. OBS priserna är för rummet/bungalown inte per person. Själva Krabi town kan ju vara värd en natt också. Finns någon schysst marknad där oxå. Ha de bra och lycka till på resan!
Av Macho
3 jan. 2012 22:29
Hej.
Det är inte alls säkert att det blir billigare på plats.
Om ni vill kan ju kolla på plats och sen gå till ett internetcafe
och jämföra. Skulle det då vara billigare på nätet så går det ju att
boka och betala med kort.

MVH Macho
Av Fyllet
4 jan. 2012 23:59
Jag kan ge dig telnr. min kompis som har en bungalow anläggning i Nopparathara inte långt från Boxing stadium.
5 jan. 2012 15:12
Tack för alla svar.

Ang bungalowen där, vad heter den? Tar gärna nummer:)