Pris taxi/guide Aqaba?

26 jan. 2015 16:22
Visningar: 880
Hej ni som har erfarenheter av Jordanien!

Jag och min man åker dit på torsdag och har efter många rekommendationer här tagit kontakt med guiden Isam.

Vi har fått ett pris för två personer på 360 JOD för:
hämtning på flygplatsen till hotellet (10 km väster om Aqaba)
utflykt Petra/Wadi Rum inklusive:
entré Petra
lunch Petra
jeeptur Wadi Rum
middag Wadi Rum
(Jag vet inte om han menar att man tar Petra/Wadi Rum på samma dag - verkar lite stressigt - eller?)

Om man jämför med priser som uppgetts på tidigare på trådar på det här forumet, så har priset gått upp ganska mycket, men å andra sidan är många av de några år gamla så det kanske är så här prisbilden är idag.

Så om det är någon som nyligen har anlitat guide i Aqaba och läser det här skulle jag vara mycket tacksam för ett snabbt svar!

Annika

26 jan. 2015 16:37
Gör ett tillägg till ovanstående inlägg:
Är det någon/några som ska till Aqaba 29 jan - 5 feb som vill dela taxi/guide för utflykter?
Annika
27 jan. 2015 15:51
Ännu ett tillägg till ovanstående: mitt nummer +46 70 297 67 63 - om nån vill ha kontakt i Aqaba.
Annika
Av Mosan
27 jan. 2015 17:56
Hej Annika!

Jag tycker det låter lite dyrt. I november betalade vi 170 JOD för en dagstur till både Petra och Wadi rum på samma dag men då ingick inte inträdet till Petra....

Annars, lycko er som får åka till detta härliga ställe! Vi var som sagt där i november och kommer att åka nu igen i mars. Njut av er tid i Jordanien och trevlig resa!

Hälsn. Malin
27 jan. 2015 18:32
Tack för svar Malin!

Jag har kontaktat Mohammad också så vi ska träffas när vi kommer ner, så får vi se hur det blir.
Ser verkligen fram mot den här resan - har bara hört positiva kommentarer om Jordanien. Önskar er en fin resa sen också!

Annika
Av Mosan
28 jan. 2015 16:43
Kul Annika! Hälsa Mohammad så mycket från mej! :)

Ha det bäst!
5 feb. 2015 10:14 (redigerad)
Hej
Såg detta nu men svarar ändå.
Bästa turistguiden i Jordanien, Ala Alnaanah tel +962 7 7642 3405 .
Jag och en kompis reste 22-29 jan och tog Petra och Wadi rum på två dagar. För resa från Aqaba till Petra inkl lunch betalade vi 100jd/ 2pers. Wadi rum med jeeputflykt, fika vid elden och solnedgång 120jd/ 2pers. När ni är där måste ni besöka Al-Baba. Fantastiskt ställe med massor av kryddor och beduinsjalar. Glöm inte hälsa från Maria till dem allihopa. Underbara människor! :-)
5 feb. 2015 10:18
Måste bara tillägga att inträdet till Petra 50jd/pers ingår inte i resan och ni måste ha pass med.
Om ni ska till Döda havet rekommenderar jag att ta de före alla andra resemål. Glöm inte att köpa tomater efter vägen då, de är underbart goda. :-)
5 feb. 2015 10:43 (redigerad)
Här är mobilnummer till Ala Alnaanah turistguide i Jordanien. +962 7 7642 3405
Av Novair
27 feb. 2015 11:26
Ja Mohammad kan jag rekommendera sååååå bra o trevlig 120 till Dödahavet med lunch buffé o 120 jod till Petra med lunch snabbt dit o hem o bra bil han har också en buss för större sällskap . Mohammad Al-Nawasra är namnet. (Logga in för att se e-postadress) +962 7 9576 1196. Hoppas ni får en bra resa .
Av Millin
13 apr. 2015 15:59
Rafat Taiseer är jättebra, trevlig och väldigt kunnig. Kolla priser med honom!
(Logga in för att se e-postadress)