Diskussioner: Tips & råd om Bulgarien

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Fickpengar
Bulgarien Annrebbar7001, 17 juni 2025
Senaste svar av Annrebbar7001 för 49 veckor sedan
2
Hej! Jag åker till Golden Sands nästa vecka, ska bo på all inklusive-hotell, men vi kommer med all säkerhet äta ute ett par kvällar. Min fråga är nu, kommer 5000-6000 kronor, för en person, i fickpengar räcka en vecka? 🤔
Aldrig mer Bulgarien
Bulgarien Blomstrand, 13 apr. 2010
Senaste svar av Maruchini för 2 år sedan
19
Som många här skriver -Aldrig mer Bulgarien. Besökte Sandanski för två veckor sedan. En ganska stor stad vid gränsen till Grekland. Åkte bil och stannade över dagen. Alltså befann jag mig lite bakom de anpassade turistfasaderna. Intrycken från resan är att landet är fattigt, smutsigt och kriminellt. ...
Erfarenhet av Sunny beach? Tryggt?
Bulgarien Xtisse_78x, 10 maj 2017
Senaste svar av Tom för 8 år sedan
5
Hej! Jag och en till har planerat att boka en resa till bulgarien, bourgas dvs sunny.beach, nu i sommar. Jag har dock fått höra hemska saker om sunny beach, bla skottlossningar, knivdåd, korruption och rån för att nämna något... detta var visserligen för några år sedan och jag skulle vilja veta ...
Någon som bott på Iskar i Sunny Beach
Bulgarien Tom, 16 juli 2013
Senaste svar av Tom för 10 år sedan
1
vi ska bo på hotel iskar i sunny beach och undrar hur rymliga dubbelrummen är,vi är 2 vuxna med en 4 åring. har sökt på nätet men hittar endast bilder på lägenheterna och dessa har vi bott i tidigare dom är stora och rymliga. även intresserad av hur maten är på hotellet då vi bokat all inclusive, ...
All inklusiv
Bulgarien Solfantast, 8 apr. 2015
Senaste svar av Tom för 11 år sedan
3
Har rest nu några resor till Turkiet, Bulgarien och Egypten med all inklusiv men tror att alkoholen hotellen bjuder är utspätt. Har aldrig sett en full turist på dem här hotellen. Vi får betala dyra pengar för bara vatten!!!
Bra/Dåligt?!?
Bulgarien Chagana, 23 apr. 2009
Senaste svar av Janlahti för 11 år sedan
25
Hej på er! Jag har rest världen runt flera gånger om, i mina drömmar vill säga:) Nu sitter jag här och är lite smått uppgiven. När vi såg alla fina bidler på Bulgarien och det påminde oss om vår underbara semester i Grekland förra året så blev vi jätte glada... fram till dess att jag googlade upp ...
Vad finns att göra SB?
Bulgarien Susannekullander, 8 juli 2013
Senaste svar av Tom för 12 år sedan
2
Åker till Sunny Beach för första gången v30 o undrar över shopping, är det samma utbud som i Turkiet? Priserna på sånt ligger hur då? Har även hört bra priser på massage/manikyr/pedikyr, stämmer det? Pris? Nått ställe som nån rekomenderar? Äta ute/dricja öl vad kostar sånt?? Finns det nått ställe ...
Sunny Beach... vad finns där?
Bulgarien Hannajohansson, 2 aug. 2010
Senaste svar av Hannajohansson för 15 år sedan
3
Vi är fyra st som ska åka till SB. Jag har hört talas om ett stort vatten land och gokart bana. Har även hört talas om jeep safari, får man köra själv eller åker man bara med? Finns det någon som har vart och testat på det? Hur är maten? Hur mycket pengar slösar man där nere på mat på ett ...
Snorkling?
Bulgarien Jessjess, 6 juli 2010
Senaste svar av Jessjess för 15 år sedan
2
Är det bra ''snorkel-vatten'' i Bulgarien?
Sunny beach i slutet av maj
Bulgarien Josefinel, 20 nov. 2009
Senaste svar av Travellover för 16 år sedan
9
hejhej, jag och min kompis ska till sunny beach i maj. Vi åker dit själva, för första gången och undrar om det är något speciellt vi behöver veta. och om vädret är bra i slutet av maj.
Balchik Bulgarien
Bulgarien Kiiwii, 28 apr. 2009
Senaste svar av Energi för 16 år sedan
4
Vi har precis bokat en två veckors semester med Ving till Balchik. Har aldrig tidigare hört talas om detta ställe och hittar inga inlägg om det heller. Är det någon som varit där som kan berätta vad man kan göra när man är där - förutom vad Ving erbjuder ? T ex; kan man hyra moppar? Andra tips ...
Bulgarien med barn?
Bulgarien Tessegosing, 11 dec. 2008
Senaste svar av Jimmieh för 16 år sedan
5
Hej! Till sommaren ska vi åka på 50-års resa med mina föräldrar. Min sambo har läst någonstans att barn under sex inte ska vara i solen, därför är det väldigt viktigt att vi inte åker till ett land som är jätte varm och har högt solindex?! Min fråga är därför hur det är i Bulgarien? Är det " ...
"Hyra" Taxi
Bulgarien Bast, 17 mars 2009
Senaste svar av Bast för 17 år sedan
2
Hejsan! Är det någon som har betalat för en taxi en heldag? Funderar på det.Taxichauffören känner ju till resmålet bäst. Skönt att slippa arrangerade utflykter som jag tycker blir lite tillgjorda,brukar vara dyra också. Vad är brukligt att betala för en heldag? Betalar man innan man åker ...
Nån som bott på hotell Blue Star Iskar i bulgarien sunny beach?
Bulgarien Nea_84, 6 jan. 2009
Senaste svar av Axtri för 17 år sedan
5
nån som bott på hotell Blue Star Iskar i bulgarien sunny beach? vad tyckte ni? jag och min son på snart 7år funderar på om vi ska bo på det hotellet. vi åker i aug/sept. står i valet å kvalet mellan det eller Kotva. Iskar är ju lite billigare.... hur var det att bo där?
Tsarevo hotell serenity bay
Bulgarien Bagatta, 4 sep. 2008
Senaste svar av Sorselebo för 17 år sedan
1
hej! har någon varit där, hur var det?
Alkohol i Bulgarien
Bulgarien Energi, 8 maj 2008
Senaste svar av Fanihelvete för 17 år sedan
14
Ska man handla med sig alkohol och cigaretter från planet eller är det billigare på plats?
SUNNY BEACH
Bulgarien Travellover, 26 apr. 2007
Senaste svar av Travellover för 19 år sedan
8
Hej! Jag ska åka till Sunny Beach i Bulgarien den 29:e Maj, och bo på ett hotell som heter Dunav (* * * +), vi åker med Apollo.Hotellet ska ha All Inclusive, så mat behöver vi ju inte köpa =) Är det någon som har åkt med de eller bott på samma hotell? Och hur är vädret i början av Juni? Och är det ...
Sunny Beach 2007?
Bulgarien Gystaf, 22 okt. 2006
Senaste svar av Hussen för 19 år sedan
4
Tjaba Hej! Jag och c:a 10 polare ska på "festarresa" nästa sommar och har hittat en paketresa till Sunny Beach, flyg + väldigt centralt 3-stjärnigt hotel i 2 veckor, kostar 7000 kr. Jag tycker det är för mycket och letar andra alternativ.. Ni som varit i Sunny Beach vad tyckte ni var bra - ...
Bulgarien Tsarevo
Bulgarien Ija, 6 juni 2006
Senaste svar av Ija för 20 år sedan
4
Sitter just nu i Tsarevo i Bulgarien. Har varit har en vecka med stralande sol hela tiden. Ett litet stalle med nagra restauranger och nagra affarer. Bor pa hotell Zebra som ar helt fantastiskt. Trevlig personal och rent och snyggt. Ett stalle att rekommendera for de som vill koppla av och ha det ...