Pool värme i april nödvändigt i Florida?

Av Kerhed
22 jan. 2012 15:14
Visningar: 874
Nu är vår resa äntligen bokad!!
Den 25 mars åker vi till Florida! Vi blir en vecka i orlando med alla parker och bor på hotell. Därefter tar vi bilen västerut till clearwaterområdet för att hyra vårt hus med pool i 2 veckor!
Har några frågor att bolla med er erfarna!
1.Poolen vid huset är inte uppvärmd, den kan göras det mot tillägg. Är det nödvändigt att värma en liten pool i april? Vi gillar att bada men helst inte för kallt, så jag undrar hur pass fort en pool blir uppvärd utan el??
2. har hört att man "måste" ha kreditkort, vad har ni att säga om detta, bör vi fixa ett mastercard med kredit enkom för denna resa?( vi har visa som är kopplat till konto)
3.Hur kan man använda sin Iphone utan att blir ruinerad där borta? kan man tex. ladda ned en GPS till den och använda när man ska köra eller kostar detta multum om man använder appen utomlands?

tacksam för svar!/Kerstin
22 jan. 2012 15:54
Citerat från kerhed:
Nu är vår resa äntligen bokad!!
Den 25 mars åker vi till Florida! Vi blir en vecka i orlando med alla parker och bor på hotell. Därefter tar vi bilen västerut till clearwaterområdet för att hyra vårt hus med pool i 2 veckor!
Har några frågor att bolla med er erfarna!
1.Poolen vid huset är inte uppvärmd, den kan göras det mot tillägg. Är det nödvändigt att värma en liten pool i april? Vi gillar att bada men helst inte för kallt, så jag undrar hur pass fort en pool blir uppvärd utan el??
2. har hört att man "måste" ha kreditkort, vad har ni att säga om detta, bör vi fixa ett mastercard med kredit enkom för denna resa?( vi har visa som är kopplat till konto)
3.Hur kan man använda sin Iphone utan att blir ruinerad där borta? kan man tex. ladda ned en GPS till den och använda när man ska köra eller kostar detta multum om man använder appen utomlands?

tacksam för svar!/Kerstin
Poolen kan jag inte svara på hur uppvärmd den blir, ligger den i soligt läge bör den väl bli ganska uppvärmd, det är ganska varmt i luften i April.

Det kan finnas tillfällen då kreditkort krävs även om det inte är så väldigt vanligt efter min erfarenhet. Har alltid använt MasterCard utan kredit och inte haft problem, fast vissa säger att de haft problem t.ex. vid bilhyra, vill ni vara 100% garderade så skaffa ett med kredit men använd inte krediten då det kan bli dyrt särskilt om man använder den till kontantuttag (som alltid med krediter).

Har ni en olåst telefon kan ni köpa ett kontantkort i USA, se till att stänga av roaming och lagra kartorna i telefonen, (ladda inte ner under körningen) Köper man ett GPS-program typ Navigon så får man kartorna lagrade i telefonen. Man kan ladda ner kartor i förväg eller passa på där ni hittar wi-fi (finns ju på de flesta hotell, cafeer, McDonalds mm.) Det finns olika kontantkort och olika kostnader, man kan betala för en viss mängd data t.ex. och då kan man ju använda mobilen till en del surfande. Använd inte svenskt abonnemang för att hämta data eller ringa det blir dyrt som attan.
23 jan. 2012 10:10
Jag tror inte att ni behöver uppvärmd pool i april, då det ska vara rätt varmt i luften. Men man vet ju aldrig hur vädret blir.
Skaffa ett kreditkort, så slipper du vara orolig för att ditt konto töms om du blir av med ditt Visa kort. MasterCard är ett bra alternativ och du får räkningen när du kommer hem. Jag reser alltid med kreditkort, aldrig bankkort!
Av Niinas
24 jan. 2012 12:02
Vi har varit i Florida 3 gånger och har aldrig varit i behov av ett kreditkort. Ett Visa-kort kopplat till ett vanligt svenskt konto har fungerat bra, även vid bilhyra. Sedan vad som är bäst rent säkerhetmässigt tänker jag inte lägga mig i :) Men visst fungerar det med Visa!
24 jan. 2012 15:08
Hej!
Vi har hyrt villa i Florida 2 gånger, och den första gången valde vi att vara utan uppvärmd pool, vilket vi efteråt ångrade, så andra gången tog vi med pooluppvärmning, och det var klart värt det! Det är absolut inte så att man BEHÖVER ha den uppvärmd i April, men vi hade med oss mindre barn som gärna ville vara i poolen i princip dygnet runt (inte bara mitt på dagen då det är som varmast) och då är det skönt om den är uppvärmd. Men det är ju en smaksak...
Av Leicy
25 jan. 2012 10:24
Vi hyrde villa i Florida i April för ett par år sedan och valde utan pool värme, nu ska vi åka igen till hösten och denna gång blir det med pool värme ;)
Barnen badade i poolen men vi vuxna gick inte i så det beror kanske hur mycket badkruka man är...
Men jag rekommenderar absolut pool värme :)

Givetvis ska du ha med ett kreditkort som inte är kopplat till ditt vanliga konto, utan använd det till alla depositioner på hotell och hyrbil.

Vill du ha mera tips hör av dig , vi har rest några gånger i Florida som barn familj och älskar det :)