Plugga USA 2015 - äldre än 25 år någon!?

Av Mariegu
20 aug. 2014 23:04
Visningar: 339
Hej,
Har i många år velat komma iväg en längre tid till Kalifornien men inte blivit av, av olika anledningar. Nu undrar jag om det finns fler än jag, som är över 25-30 år, som vill samma sak? Då jag inte har råd att enbart semestra vill jag läsa fristående kurser en termin på något college, helst San Fransisco, ev LA, och ta CSN. Vet att de flesta är 18-22 år på college men vad sjutton om vi är några "äldre" som åker känns det både lite tryggare och roligare :)
Jag är 41 men ungdomlig i sätt/stil och har flera nära vänner kring 25-30 år.
Vill lära mig språket, plugga, träffa folk, dricka öl, se spelningar, bila runt i Kalifornien osv. VT 2015 el höst 2015 om det blir tight.

/Marie
Av Annaje
27 jan. 2015 17:30
Hej, hur går det med dina planer? Kommit iväg?
Av Mariegu
27 jan. 2015 23:31
Hej!! Nej efter mycket funderade kom jag fram till att det är för dyrt att leva i USA. Så det får bli en roadtrip där om något år ist. Men efter att ha googlat runt efter ställen i världen där man kan leva billigt+ få sol och värme har jag bestämt mig för att dra till Bali i september :) Planen är att söka 30p distanskurs mot svensk högskola, leva på CSN, hyra hus på Bali och plugga därifrån sept-jan. Om du eller någon annan tjej är intresserad av detta, skicka gärna ett meddelande! En av mina yngre vänner hakar nog på, annars drar jag själv men hoppas hitta någon mer så man är 3-4 som delar på ett stort hus :)

/Marie