Plugga distans från Asien

Av Therry
6 okt. 2015 11:03
Visningar: 99
Hej!

Jag är en tjej på 24 år som för tillfället pluggar media på universitetet. Jag är jävligt trött på att vara i Sverige på vintern jan-april. Dock vill jag inte stanna upp i mina studier så tänkte om man skulle fortsätta pluggandet fast under ett parasoll istället. Plugga en distansutbildning utomlands och samtidigt upptäcka världen=)
Är det någon som är likasinnad? Blanda plugg och ett vardagsliv med äventyr på andra sidan jordklotet! Tänkte mig Asien tex Sri Lanka, Kambodja, Vietnam, Filippinerna eller liknande. Är öppen för förslag!
6 okt. 2015 12:27
Hej på dig!

Jag går runt i samma tankar faktiskt. Eller, jag har redan börjat lite smått. I somras reste jag runt i Bulgarien ända in till terminsstart då jag passade på att läsa bulgariska på distans.

Jag tänker fortsätta plugga på distans även nästa termin. I perioder har jag faktiskt pluggat på "distans", d.v.s. officiell distanskurs men varit bosatt på orten där kursen ges. Men nu vill jag fly undan den kalla vintern. Det funkar ju fan inte att bo i Sverige, alldeles för kallt (i dubbel bemärkelse) :)

Jag har tidigare rest runt i Kina (pluggat i Beijing) och Vietnam. Skulle mkt väl kunna åka tillbaka dit. Vad är det du vill se i de länder du nämner? Vad är du intresserad av?

Ha de bra!
7 okt. 2015 21:38
Härligt! Det verkar dock vara lite som vanligt här. Nån skriver att de vill resa nånstans, sen svarar de inte.
Aja, jag skrev precis följande inlägg också gällande riktigt billiga resor till Puerto Rico (!) om du är intresserad: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/superbilligt-till-puerto-rico-41134

Hongkong är häftigt. Jag var där också i samband med min Kina- och Vietnam-resa. Är det något speciellt utöver stränderna du är intresserad av?

Nu får vi väl se om du svarar eller inte :) Antagligen inte. Eller?