Playitas fuerteventura

Av Ap65
2 sep. 2015 22:15
Visningar: 1092
Hej!
Någon som varit på Apollos träningsanläggning Playitas på Fuerteventura? Om så hur var det? Hotell kontra lägenhet. Träningsutbudet? Instruktörer? Mat? Golfbanan? Är det värt pengarna? Är lite sugen på att ta en träningsvecka tillsammans med sonen. Alla tips tas emot. Tack!
Av Fam
26 okt. 2015 21:27
Vi har varit där fyra gånger. Anläggningen ligger mitt i ingenstans, hit åker man för att träna o sola. Sönerna 15,16 år gamla är simmare o gillar den olympiska poolen 50 m. Gymmet är ett Acticgym m både maskiner o fria vikter. Jag har provat spinning utomhus och så finns det gott om stigar att springa på uppe bland kullarna. Det finns fler sportaktiviteter zumba o step har jag för mig. Racercyklar finns att hyra.
Vi har bott både på hotelldelen (kylskåp o vkokare) och även på lägenhetsdelen. Vi har haft frukost o kvällsbuffé. Det är inte så gott om restauranger ifall man inte äter på hotellet. I lilla fiskebyn 500m finns ett fåtal. Grannbyn (45 min till fots el 10 m buss) är ingen turiststad men här går det att äta.
Vi åker dit nu på torsdag igen, den här gången har vi hyrbil direkt från flyget så vi kan ta oss runt lite bättre.
Vi får inte med oss ungdomarna till något annat ställe nu för tiden... vi jämför alltid med Playitas
Hoppas ni också kommer iväg!
Av Ap65
27 okt. 2015 11:59
Tack för informationen. Sonen 19 år och jag åker ner torsdag nästa vecka. Fokus träning och vila, lite golf och komma bort från jobb och måsten. Ska bli härligt! Fam ha en bra semester ni med!