Playa Del Carmen - bra matställen, priser m.m.?

Av Jonteg
4 juni 2013 16:44
Visningar: 4542
Jag o min sambo har planerat att dra till Playa Del Carmen till vintern under 2 veckor, men det vi inte riktigt vet är om vi ska satsa på All Inclusive hotell (Det kostar ju runt 16000-18000 kr var om man vill ha ett vettigt hotell med ett charterbolag) eller om man skall boka UTAN All Inclusive?

Är maten så pass bra i PDC?? Vad ligger priserna på just nu?
Vi är inte sådana som "orkar leta" matställen utan vi kan tänka oss att äta det mesta som faller oss in när vi väl är på plats :)
Tacksam för tips :)
/Jonathan
Av Jonteg
4 juni 2013 19:45
Vi har PLANERAT att bo inne i PDC.
Kikat på ett hotell som heter Real Playa Del Carmen, det har All Inclusive till bra pris.....men vi är ändå osäkra.
Vart bodde du/ni?
Av Snomock
5 juni 2013 18:54
Vi,tvåvuxna, bodde på Real Playa del Carmen i mars. Hotellets läge var bra. Nära till nöjen o restauranger. Vi hade all inclusive,och det ångrade vi inte. Bra mat och mycket trevlig personal.De allra minsta rummen var pyttesmå,och de som beställt dessa bytte upp sig. De större rummen på marknivå var helt OK. Vi bodde på tredje våningen i ett större rum, och det var ganska slitet. Men sängarna var sköna. Trädgården var helmysig och lugn. Poolen var inte någon höjdare. Familjär stämning. Vi skulle välja samma hotell igen. Mycket trevligare än på de stora hotellen på andra sidan stan, där solsängarna stod tätt. Att äta på 5:e avenyn är dyrt, men om man tar sig upp några kvarter gäller låga priser.
Av Jonteg
6 juni 2013 00:43
Detta svar tackar jag enormt mycket för, Real Playa Del Carmen får det bli!
Vad tyckte ni annars om Mexiko och PDC? Några andra bra tips, om du orkar skriva och dela med dig? :)
Tänkte väl närmast på bra saker att göra, typ utflykter, snorkling, cenotes-platser m.m.
Tack på förhand!
Av Snomock
6 juni 2013 21:59
Vi gjorde en utflykt med buss till Chicken Itza ( med Ving). Det var en lång resa, men vi tyckte att vi borde se platsen. Det var full kommerse på stället med allehanda souvenirer. Trots allt var det värt. En underbar tur gjorde vi till cenoteparken Azur. Gjorde upp pris med taxi utanför hotellet. Badade i grottorna och hade helmysigt. Var där när de öppnade på morgonen, så vi var nästan ensamma i parken. I hotellets foajè köpte vi resa till Dolphionaris Park (billigare än att åka med resebyrån). Badade med delfinerna och hade verkligt kul. Om ni är intresserade av att lära er dansa, så finns det kurser på andra sidan gatan, mitt emot hotellet. Så finns det flera ställen för olika danser o träning, bl.a. på idrottsplatsen på 10:e avenyn, på taket. Utbudet av aktiviteter i närområdet är stort.
Hoppas detta är lite hjälp.
Av Jonteg
6 juni 2013 23:04
Låter kanon, jättebra tips! Tackar o bockar!