Phuket airport till Rassada Pier - hinner vi?

14 jan. 2017 12:48
Visningar: 1304
Hejsan!

Vi landar på Phuket 11.00 den 30 januari och ska ut till Lanta samma dag. Vi har bokat färjan som avgår 13.30 från hamnen phuket town, och man ska checka in till färjan 30 min innan. Vi börjar förstå att det kan bli tight, hur hade ni gjort?
"Förlora" de 290 kr vi betalat för färjan och boka en taxi för 1100 kr i hotellets regi eller chansa på att hinna och sen försöka haffa en taxi om vi inte skulle hinna?

I övrigt ska vi till Lipe och Kradan och har inte bokat speedboats då vi hört att vi kan få transfer inkluderat om vi bokar på plats? Hur hade ni gjort där?

Söker också ett SCHYSST elefantställe på Koh lanta- ej ridning utan mer klappa mata och bada med elefanter! Vet ej om det finns där vi ska vara, sett att de öppnat på phuket men där har vi ej lagt någon heldag, allt boende är betalt.

Mvh emmah
Av Sierra
14 jan. 2017 17:19
Ni hinner.
Det tar ca 50 min från flygplatsen till Rassada Pier i Phuket Town. Tag en taxi utanför terminalen. Pris ca 1200 THB.

Ang transfer till Lipe och Kradan beror det på när du skall åka. Nu i januari/februari är det chansartat att boka dagen innan.

Ang elefantställe finns det men är ej att rekommendera om man är det minsta djurvän.
14 jan. 2017 17:38
Tack Sierra!
När jag frågade på ett forum på Facebook sa alla svar att vi ej skulle hinna på grund av att passkontrollen och väskupphämtning tar så hiskeligt lång tid. Uppemot 2 timmar.
Vet du något om detta? Svårt att veta!

Vi åker ju nu i början på feb så kanske bäst att boka några båtar i alla fall :)

Exakt vet att det finns elefantställen på Lanta men vill som sagt hellre till något sanctuary typ elephant nature park . Det får bli nästa resa!
Tack Sierra!
Av Sierra
14 jan. 2017 22:46
"När jag frågade på ett forum på Facebook sa alla svar att vi ej skulle hinna på grund av att passkontrollen och väskupphämtning tar så hiskeligt lång tid. Uppemot 2 timmar".

Helt osannolikt och stämmer ej!

Ni landar 11:00 och måste vara vid Rassada Pier 13:00 för färjan till Lanta. Taxin tar ca 50 min och jag har svårt att förstå att immigration och bagaget skall ta 1 tim 10 min.....

Eftersom du nämner passkontroll antar jag att ni flyger direkt till Phuket från Sverige eller något annat land. Om inte så behöver ni ännu kortare tid på flygplatsen. Hur som helst...ni hinner om ert flyg är i tid.
Av Ken12
15 jan. 2017 12:01
Alt. Så bokar ni om båten till 1500 och tar natten på phiphi och åker vidare till Lanta dagen efter. Det hade jag hellre gjort än att sitta å skumpa runt i flera timmar samt betala hur mkt som helst för en taxi :)