Pengar i två veckor i PDC

Av Error3
19 jan. 2014 13:51
Visningar: 1239
Hej!
Nu är det bara åtta dagar kvar innan jag och min sambo åker till Mexico / playa del carmen i två veckor och resfebern smyger sig på.
Jag har två frågor som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa oss att svara på!

-Hur säkert är det att förvara alla fickpengar på hotellrummet? Eller är det smartare att ta ut lite pengar innan man åker och sedan ta ut pengar eftersom på bankomater?

-Vi funderar på hur mycket pengar vi behöver ha med oss när vi ska vara borta i två veckor? (Det här är säkert en fråga som är jätte svår att svara på och som är väldigt individuellt) Räcker det med 11000:- för oss båda? Vi har enbart frukost på hotellet. Vi planerar att åka på lite utflykter, simma med sköldpaddor, snorkla, se ruinerna med mera. Vi har verkligen ingen aning vad allt kostar och hur mycket man gör av med, det här är våran första långresa utomlands!

Tack på förhand! :)
Av Birgere
19 jan. 2014 16:18
Fickpengar har man väl i fickan men det är bra att ha någon hundralapp med sig när man åker. Resten av pengarna har man ju hemma och plockar ut efterhand när man betalar med kort eller tar ut pengar i ATMen