Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2008-01-07 21:05

Pengar i Egypten?

Hej mina reskamrater.
På tisdag flyger jag ner till Egypten, närmare bestämt Naama Bay i Sharm El Sheihk.
Är lite förvirrad angående pengarna bara, ska man växla Euro, EGP eller både och?
Ringde till resebolaget och fick bara tveksamma svar konstigt nog.

Sen om någon har något tips om Sharm El Sheihk som jag absolut inte får missa kan ni ju tillägga de ;)

Tacksam för svar

MVH

/Daniel
2008-01-07 22:17
Ring Forex servicecenter. 0200-22 22 20 och kolla med dom vilken valuta som är bäst att ta med sig. Dom är superbra på sånt! Trevlig resa!
2008-01-07 22:35
Hej!
När jag varit där växlar jag nästan allt i EGP, sen tar jag lite i dollar som jag använder när jag ska handla på duty free.. Man använder mest EGP när man är ute och handlar eller äter ute.. Bor man på hotell och ska på utflykter kan man behöva euro att betala med men de är de ända.. Annars använder man bara egyptiska pund. De finns ju alltid ställen att växla pengar på också om man skulle vilja det..
Ha en trevlig resa!!
2008-01-07 22:37
Egyptiska pund! Det finns uttagsautomater pa i princip alla hotel, sa du kan ta ut vad du behover nar du kommer dit.

Trevlig resa, och det enda du inte far missa ar att spendera mycket tid under vattnet!
2008-01-08 11:06
Jag kollar alltid vilka avgifter som jag kan tänkas få betala ex. kostnad för uttag i automater, extra kurs vid växling på plats, biligast att växla på resmål eller hemma osv. Det varierar ju mellan olika kort också, så det finns pengar att hämta om man tänker till lite. "Cash is king" enligt mig och jag slipper skimming! P.S Jag använder faktiskt kort också, men på resor är det en extra resurs och används bara om något oförutsett händer! D.S
2008-01-19 21:42
snälla skriv vad du tyckte och upplevde i Naama Bay? och om du åkte på ngn utflykt? vilket resebolag reste ni med? simma ni med delfiner på delfinariet eller vad det heter, kosta det mycket pengar att göra det/om ni nu simmade med dom? snälla skriv om dina erfarenheter om denna resan mvh Ellen66
2008-01-20 00:17
Citerat från ellen66:
snälla skriv vad du tyckte och upplevde i Naama Bay? och om du åkte på ngn utflykt? vilket resebolag reste ni med? simma ni med delfiner på delfinariet eller vad det heter, kosta det mycket pengar att göra det/om ni nu simmade med dom? snälla skriv om dina erfarenheter om denna resan mvh Ellen66

Var snäll och läs det här! Trodde faktiskt att det stället stängt ner :(

http://www.marineconnection.org/seered.htm

Ha en trevlig resa och har du tur kan du se fria delfiner på någon snorkel-/dykutflykt.
2008-01-20 01:54
Hallå!

Jag var där förra veckan med min familj och vi hade dollar med oss..funkade klockrent...man fick hela tiden frågan i vilken valuta man ville betala i. pund dollar eller euro..nemas problemas
Visningar: 3547  |  Dela med andra:    
14 svar
Valuta
26 veckor sedan av Fz
Vår första resa till Egypten,och vår fråga är: Vilken valuta ska man ta med sig EUR-EGP-DOLLAR ?,eller ta ut på plats?14
2 svar
... växla svensk valuta på plats?
1 år sedan av Solok
Jag undar om det går att växla svensk valuta på plats mot egyptiska? Ni med erfarenhet av Egypten/Hurghada vilken valuta är bäst att ha med och fördelaktigaste. mvh2
1 svar
Egypten
12 veckor sedan av Knubbe64
jag ska åka till Egypten i mars och jag hade tänkt ta med mitt visa kort och ta ut pengar på bankomaten på hotellet och inte växla till egyptisk valuta innan jag åker..är det nån som har några råd och tips?1
1 svar
Hur mycket ska man ha med sig?
14 veckor sedan av Carreo
Hej, jag och min familj ska snart åka till Egypten och vi är nyfikna på hur valutan ligger, får man mer eller mindre för pengarna, vad får man för tex. 10 SEK?1
2 svar
Valuta
16 veckor sedan av Thomas61
Vad ska man ha för valuta för sem i Egypten?2
Annons:

Solnedgång vid stranden
Solnedgång vid stranden

av Emmsan - Hurghada

Relaterade sökningar

pengar i egypten

,

växla pengar egypten

,

egyptiska pengar

,

egyptens pengar

,

egyptisk peng

Erbjudanden Egypten

Resa med barn

Blue Village Exotic Aquamarine Hurghada

Fritidsresor

Blue Village Exotic Aquamarine Hurghada
Högklassiga Blue Village Exotic Aquamarines hjärta är det spektakulära och inbjudande poolområdet med 6 vattenrutschbanor och loungeliknande poolbar. Ligger direkt vid långgrund strand. Bamseklubb och andra aktiviteter på plats, All Inclusive.

Fritidsresor

Inför resan

Semestra i Egypten med rätt reseförsäkring

Gouda Reseförsäkring

Semestra i Egypten med rätt reseförsäkring
Goudas reseförsäkring kan du ha som heltäckande försäkring, eller som komplement till din hemförsäkring – alltid utan självrisk! Vi hjälper dig att hitta en försäkringslösning som passar ditt behov.

Gouda Reseförsäkring

All inclusive

Veckans klipp - soliga fyndresor med Apollo

Apollo

Veckans klipp - soliga fyndresor med Apollo
Varje vecka erbjuder vi dig ett kraftigt rabatterat pris på ett eller flera utvalda favorithotell med eller utan All Inclusive! Antal platser är begränsade och klippet gäller endast den vecka vi presenterar det - klicka och se listan!

Apollo

Kultur & Historia

Abu Simbel flod kryssning, ring 0771-13 3131

ReTravel

Abu Simbel flod kryssning, ring 0771-13 3131
Är vår populäraste resa och ni kommer inte att ångra er! Flyg till/från Kairo och inrikes flyg Kairo/Luxor, Aswan/Kairo .4 nätter på Marriott Omar Khayyam Hotel med frukost. 4 nätter på Kryssningn fartyget Mayfair .12,980 SEK i dubbelrum .Barn 40 %

ReTravel

Resa med barn

All Inclusive Beach - prisvärt & strandnära

Fritidsresor

All Inclusive Beach - prisvärt & strandnära
I den här kategorin finns några av våra bästa All Inclusive-hotell. Dessutom ligger alla direkt vid en badstrand, med högst en gata eller väg emellan. Hela dagen tar du sedan för dig av fräscha bufféer, mellanmål, svalkande drycker och glass.

Fritidsresor

Kryssning

Egypten med flodkryssning på Nilen

Escape Travel

Egypten med flodkryssning på Nilen
Pris från: 24.500:- Här går du på historisk mark och kan uppsöäka en rad forntida monument och fascineras av pyramider, kungagravar och imponerande tempel. Vår klassiska rundresa omfattar höjdpunkterna i Egypten, inklusive en flodkryssning på Nilen.

Escape Travel

Kultur & Historia

En vecka i Kairo P.P 5900: -

Egyptiska Statens Resebyrå/ Misr...

En vecka i Kairo P.P 5900: -
En vecka i Kairo. inklusive flygbiljett, transfer och boende med frukost KONTAKTA OSS FÖR MER INFORMATION OCH BOKNING 08-6634008

Egyptiska Statens Resebyrå/ Misr Travel

Sol & Bad

All Inclusive Egypten med Ving

Ving

All Inclusive Egypten med Ving
Här väntar allt du kan önska dig av en semester – ett solsäkert klimat, kristallklart vatten och fantastiska sevärdheter. Och vill du ha det riktigt bekvämt kan vi locka med mycket prisvärda All Inclusive-hotell. Klicka och läs mer >>

Ving

Inför resan

Reseförsäkring ingår i bästa bankkortet

ICA Banken

Reseförsäkring ingår i bästa bankkortet
Ta med ett bankkort eller kreditkort från ICA Banken på resan så slipper du onödiga uttagsavgifter och valutapåslag. Använd det redan när du betalar resan, så ingår vår generösa reseförsäkring.

ICA Banken

All inclusive

Toppklass All Inclusive i Sharm el Sheik

Solresor

Toppklass All Inclusive i Sharm el Sheik
Omtyckt och välskött hotell i toppklass med "det lilla extra"! Missa inte vår vinternyhet i Sharm el Sheikh - Sultan Gardens Resort! Sultan Gardens är ett hotell av bästa klass med första parkett vid Sharm el Sheikhs vackra kustremsa. Hotellet har...

Solresor

Seniorresor

Gruppresor 2011/2012 från 8900 SEK

ReTravel

Gruppresor 2011/2012 från 8900 SEK
Att resa i grupp är både trevligt och intressant. Gruppen följs åt hela tiden och nya vänskapsband.Med ReTravel slipper du stiga upp mitt i natten och åka buss i flera timmar. På det sättet sparar du tid och får ut mer av din semester. En dag i Kairo

ReTravel

All inclusive

Hotell med vattenland - Ving

Ving

Hotell med vattenland - Ving
Här kan du alltid välja mellan flera olika pooler och flera mer eller mindre konstnärligt utformade vattenrutschbanor. De flesta av Vings hotell med vattenland är All Inclusive, vilket gör att man verkligen kan koppla av. Allt ingår ju i priset.

Ving