Pegasus Airlines

Av Daquiri
14 maj 2012 11:07
Visningar: 21386
Hej. Finns det någon som flygit med Pegasus Airlines? Vi har bokat Köpenhamn - Antalya. Har någon annan erfarenhet av detta?
Tack på förhand.
Av Suss58
14 maj 2012 11:45
Ledsen att säga detta: Ja, min familj åkte till Antalya med Pegasus för några år sedan. - Aldrig mer...!
Jag är inte flygrädd och har åkt endel. Planet gav inget vidare intryck innan vi klev på. Jättetrångt!! När vi kom UPP i luften applåderade folk!! Jag vill jämföra det med en indisk lasbil/buss- knökfullt med folk som hänger ut och några hönsburar på taket.
Nej, det är det enda bolaget jag sagt-det åker jag aldrig mer.
Kanske det är bättre nu dock??
14 maj 2012 15:54
Till skillnad på Susz så har jag inget negativt alls att säga om Pegasus Airlines. Vi flög med dem förra sommaren mellan Arlanda - Istanbul och upplevde planet som modernt och fräscht med bra service. Det var en lite mindre modell av plan så avgång och landning blir ju lite mer kraftig men det gäller ju oavsett bolag.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
http://www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet
Av Daquiri
14 maj 2012 16:37
Skönt att någon har positivt att säga. Jag bokade resan genom lowcostholidays och kunde inte se vilket flygbolag det var förrän efter bokning. Det blev en väldigt billig resa och det känns ju naturligtvis extra bra om flygbolaget är något sånär ok. Jag är inte ute något lyx men ändå...
14 maj 2012 17:45
Hej,

Har flugit med dem ett par gånger och flyger med dem på osdag igen. Tycker det funkar perfekt, och är inte sämre än några andra lågprisbolag. Du sitter ok, dock betalar du mat och dryck ombord om du vill köpa ngt.
15 maj 2012 15:10
Man kan även förboka mat och exempelvis övervikt på bagage till ett lägre pris. Du loggar in på deras hemsida efter att du fått biljetterna och kan då boka till olika tillägg.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
http://www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet
28 juli 2012 12:51
vi har åkt pegasus ett flertal gånger både till Turkiet och inom Turkiet. Aldrig några problem.
Av Wilyamv
17 juli 2013 13:28
Jag som flygit med Pegasus flera gånger. Mitt råd : FLYG ALDRIG med PEGASUS. De lurar folk. Smutsiga flygplaner , iriterande personal . dålig service...
23 juli 2013 10:13
Jag åker väldigt ofta med Pegasus. Senast hem från Turkiet den 12/7-13. Kommer att åka igen med dem den 8/9 och 18/9. Har aldrig haft några problem och de har alltid varit jättetrevliga.
Största problemet när man flyger nuförtiden är väl folk som inte stänger av sina mobiltelefoner och lyssnar på informationen som ges.
Av Fredi
14 jan. 2014 00:26
Aldrig mer med Pegasus.
Åkte från Köpenhamn och det var dubbel bokning vi 4 fick sitta på olika platser.
På väg till Köpenhamn flyget var sen 2 timmar , missade buss till Sverige.
Skickade brev till de, fick aldrig nån svar.
Av Fredi
14 jan. 2014 00:27
Holler med William !
10 maj 2014 18:44
Hej! Jag har nyligen flugit med Pegasus och det var absolut inga problem. Fint flygplan och servicen var helt ok. Har precis bokat ytterligare två resor med Pegasus!
Av Ale_74
6 sep. 2014 23:06
Ska flyga med dom nu. Mat billigare att förboka?
Av Anz99
22 feb. 2016 11:00
Helt okay.

Åker med dessa snart igen. Är som vilket annat lågpris som helst utom Ryan Air (som jag aldrig skulle resa med igen - där blir man behandlad som boskap
4 juni 2016 12:36
Vi flög mellan Köpenhamn och Tel Aviv. 6 Timmars förseningar. Otrevlig personal. Förbeställd betald mat uteblev. Ingen svarar på Mejl när man skriver.
I det stora hela: Detta bolag är ett skämt. Vill du ha en trevlig semester så välj ett annat bolag
4 juni 2016 12:39
Citerat från Wilyamv:
Jag som flygit med Pegasus flera gånger. Mitt råd : FLYG ALDRIG med PEGASUS. De lurar folk. Smutsiga flygplaner , iriterande personal . dålig service...
Kan bara hålla med. Detta bolag stjäl både semestertider genom förseningar och pengar genom att man förbeställda och betalar mat man aldrig får och de inte betalar tillbaka eller ens bemödar sig svara på mejl. De är ett skitbolag