Parker i Orlando

20 okt. 2014 20:51
Visningar: 920
Hej.

Har letat bland trådarna men inte hittat svar på mina frågor.

Vi kommer tillbringa 14 dagar i Florida och av dessa har vi 2 (hel)dagar i Orlando. Sitter och diskuterar med familjen vilka parker vi skall besöka. Familjen består av maken, sonen 15 år och dottern 12 år och så undertecknad. Vi är inne på att gå på Seaworld och Island of Adventure men funderar även över Universal studios. Barnen är mest intresserade av alla åkattraktioner. Sedan vill dottern gärna shoppa. Kommer dock besöka Sawgrass Mills och antagliten en outlet i Fort Myers (räcker detta?). Har även en halvdag som vi kan lägga på en park (eller shopping) Kommer till Orlando efter lunch så därav halvdagen.

Vad rekommenderar ni att vi gör? (finns det någon park som är bättre än de ovan)

Är det bäst att köpa biljetter på nätet, vi vill nog gärna ha expressbiljetter.

Tacksam för svar.

Anna
21 okt. 2014 09:03
Citerat från Annakalle:
Hej.

Har letat bland trådarna men inte hittat svar på mina frågor.

Vi kommer tillbringa 14 dagar i Florida och av dessa har vi 2 (hel)dagar i Orlando. Sitter och diskuterar med familjen vilka parker vi skall besöka. Familjen består av maken, sonen 15 år och dottern 12 år och så undertecknad. Vi är inne på att gå på Seaworld och Island of Adventure men funderar även över Universal studios. Barnen är mest intresserade av alla åkattraktioner. Sedan vill dottern gärna shoppa. Kommer dock besöka Sawgrass Mills och antagliten en outlet i Fort Myers (räcker detta?). Har även en halvdag som vi kan lägga på en park (eller shopping) Kommer till Orlando efter lunch så därav halvdagen.

Vad rekommenderar ni att vi gör? (finns det någon park som är bättre än de ovan)

Är det bäst att köpa biljetter på nätet, vi vill nog gärna ha expressbiljetter.

Tacksam för svar.

Anna
Alla parker är bra på sitt sätt, de ni valt blir ni inte besvikna över, vilka som är bäst beror på vad man själv gillar.

Hur mycket ni shoppar.... Ja man kan knappast ge råd om vad som är lagom för er. Ett köpcentra som Sawgrass Mills har det mesta men det är ju alltid kul att se fler ;-) Ni lär ju dessutom stöta på shopping precis överallt i övrigt så jag hade inte prioriterat shoppingen framför annat i Orlando.

Att ta en knapp halvdag i en park hade jag inte gjort. Leta då hellre upp någon mindre sevärdhet eller om nu shoppingen lockar....

Vi köpte biljetterna på https://www.undercovertourist.com/ senast. Det är smidigt att få hem biljetterna men det är svårt att avgöra vad som blir billigast, olika erbjudanden finns hela tiden både online och på plats så det blir lite chansning. Bekvämligheten tycker jag dock är värt lite också även om man skulle kunna hitta något billigare om man jobbade lite på det. En anledning att köpa i förväg är att man slipper eventuella prishöjningar som hittills kommit regelbundet.
21 okt. 2014 12:35
Hejsan
vi var i USA i somras, har två killar som då var 15 och 9. Vi var på Universal Studios och Island of Adventure. Köpte ett tvådagars pass till dessa 2 parker. Ett måste !!! Ett tvådagars pass för oss 4 kostade ca 5700 :- och för att köpa expresspass fick men nog betala det dubbla ungefär .Det var bland det roligaste vi har gjort !! Vi var även på SeaWorld, även det jättebra. Vi var rätt nöjda med dessa 3 parker, det tar på krafterna att gå från morgon till kväll. Vi var även på Sawgrass, det var det absolut bästa köpcentrat, hade vi vetat det från början hade vi lagt mest kraft där att handla. Vi var även i Fort Myers, shoppingcentrat där var ok men inte alls lika bra priser och samma utbud som i Sawgrass.
21 okt. 2014 15:08
IOA och Sea World är båda på topp 3 i FL. Köp expresspass till IOA och då kanske ni kan fundera över park-to-park och därmed klara båda Universal parkerna under samma dag.Köp unlimited expree i kön/lucka på plats.

Jag förnodar att du menar Miromar i Estero när du nämner outlet i Ft Myers. Det är riktigt bra och inte alls så stimmigt som Sawgrass...

Vineland på International Dr i Orlando är oxå bra

Ha en underbar resa!
21 okt. 2014 19:58
Hej.

Tack för svar (tar gärna emot fler)

Visste inte att det fanns fler shoppingcenter i Fort Myers men nu har jag googlat och hittat fler.
Den jag hade läst om var Tanger Outlet men Minomar verkar med intressant.

Vilket var ni på Annsan2014?

Tror vi får shoppa så det räcker.

Hur köpte ni era biljetter Marcus?

Anna
21 okt. 2014 20:19
Ja, shopping lär ni inte undgå. Miromar är bland de bättre outlets i FL. Tanger ingen höjdare - då är Int Drives båda betydlgt bättre

Vi köper alltid i entren och är där hyfsat tidigt. Finns två varianter av express så om ni är ute efter sådana - gör skillnad på unlimited eller en per attraktion....
27 okt. 2014 21:23
Hej Marcus

En liten fråga om expresspassen.
Om jag fattar det hela rätt så är unlimited att man får åka hur många gånger man vill på allt.
Innebär expresspasset att man får gå förbi köerna 1 gång per attraktion? Eller är det bara vissa utvalda attraktioner som man får ta expresskön?

Tacksam för svar
Av Noppran
3 nov. 2014 17:30
Hej

Var på Island of adventure för ca 4 veckor sedan och för oss turister var dem enda biljetterna som fanns att köpa på plats kombinationsbiljetter alltså inträde till både Island of adventure och Universal studios, man åker ett "litet" tåg emellan parkerna. Expresspass är somsagt ett måste. Det finns dock attraktioner t.ex inne på Harry potter avdelningen som expresspasset inte gäller. Detta är dock bara ngr få. Denna kombinationsbiljett 1 dag + expresspass för oss två vuxna kostade närmare 4000 kr. Det finns massa billigare biljettalternativ men läser man det finstilta gäller det Florida residents only...

Det är antagligen en bra ide att beställa genom nätet somsagt:)

Ang Sea World tycker jag personligen att det var lite överskattat och jag tyckte mest synd om späckhuggarna men men är man ändå i Orlando borde man besöka det. Inte lika dyrt som dem andra parkerna!

Busch gardens är en park som jag tycker verkar kul annars. Även wet and wild om man gillar vattenparker...

Sawgrass mills = tummen upp i alla fall den delen med dem vanligare affärena typ som levis, American eagle osv, den andra delen med Armani och dem dyrare märkena var jag aldrig på.

Ha en underbar resa
3 nov. 2014 18:15
Norpans inlägg ovan var en nyhet för mig och under våra senaste 10 besök har det gått att köpa samtliga biljetter och kombinationer på plats i kassan. Nytt sedan i somras är Harry Potter delen inne på gamla Universal samt Harry Potter tåget som förbinder de båda parkerna. För att åka här krävs park to park biljett. Single park kostar usd 96 och park to park usd 136 ex unlimited expresspass.
Av Totopez
4 nov. 2014 12:17
Jag rekommenderar er att bo på något av Universals egna hotell (men inte Cabana Bay). Då får ni gratis Unlimited express för hela familjen i två dagar inkluderat i rumspriset. Vanliga biljetter tillkommer.

Vi brukar ta två dagar på Universal, då hinner man allt. Klart värt det,
5 nov. 2014 19:10
Tack för svar alla :-)

Vi har bestämt att det blir Island of Adventure och Seaworld.
Tyvärr har vi redan bokat hotell Totopez annars hade vi kört på ditt alternativ.

Vi får helt enkelt åka tillbaka någon annan gång :-P

Anna
9 nov. 2014 21:25
Floridasidan: när ni bokade på Undercovertourist kunde ni boka expresspass där på Island of adventure?

Tacksam för svar
9 nov. 2014 21:36
Citerat från Annakalle:
Floridasidan: när ni bokade på Undercovertourist kunde ni boka expresspass där på Island of adventure?

Tacksam för svar
Minns inte det då vi inte var intresserade av det men kolla på deras hemsida ;-)
Menar Du om man kan köpa biljetterna på Undercovertourist och sen köpa pass i parkerna så går det bra.
Av Myran10
10 nov. 2014 13:10
Vi var i Orlando nu på höstlovet. Hade mkt funderingar innan hur vi skulle göra med hotell/expresspass odyl. Bestämde oss till slut för att bo på Cabana Bay, ett av Universals egna hotel. Rekommenderas varmt. Alldeles nytt, två stora poolområden och gångavstånd till Universals parker. Köpte biljetter på plats och precis som ngn ovan skrev så täckte biljetten båda parkerna under en dag (kunde förlängas under dagen om man ville ha en dag till). Boende på Cabana gav tidigare tillträde till Harry Potter på Universal Studios så vi började där tidigt på morgonen. Gick runt lite i den parken och tog sedan Hogwarts Express over till Universal Islands och fortsatte där. Kolla öppettiderna - Universal öppnar och stänger tidigare, IOA öppnar lite senare men har öppet längre.

Inga eller korta köer (som mest 35-40 min till HP) när vi var där. För oss räckte en dag till båda parkerna men om man åker högsäsong så skulle jag fundera på att bo på ngt av de dyrare Universalhotellen för att få unlimited köpass, tror det är värt det för mkt tid går annars åt till köandet.

Sea World - kul, lite lugnare. Dock var sjölejonens show stängd!

Halva familjen var till Busch Gardens och tyckte nästan att det var bäst (den park de helst åker tillbaka till!).

Kan också rekommendera Kennedy Space Center, ca en 1h fr Orlando. Har varit där flera gånger. Denna gången var även barnen med och dom tyckte också det var spännande. + Ron Jons surfshop i Cocoa Beach :))