Packpacking i Indien höst 2013-2014

20 maj 2013 14:43
Visningar: 316
Hej!

Jag har länge känt att jag vill åka iväg till Indien under en längre tid för att komma undan från alla måsten, all press och allt västerländskt och blicka inåt!

Tanken är att resa runt i Indien, besöka meditationscenter, bara vara, sola, bada, äta, tänka, känna och upptäcka!

Jag är precis nyexaminerad och känner att läget är perfekt nu i höst. Det vore helt underbart om det fanns någon som vill göra detta tillsammans med mig :)

Daniella
27 maj 2013 01:05
Tjenixen

Jag funderar på Indien, igen. Var där 6 veckor i nordöstra och blev besviken, min stil är nog mer södra,
typ som kerala.

Har gjort yoga men sugen på mer, ashram, meditations center. Jag är fullt medveten och vaken så tillhör ca 5 % av befolkingen, och det kan vara jobbigt för en människa som tex inte har upptäckt sitt ego. Är 30 men vis som 60 och ung som 20 i själen =)

Jag har inte bestämt mig men chai te och naturen lockar grymt

ha de!
28 maj 2013 11:15
Hej daniella! Jag är intresserad :) vad är din budget på? Jag har nämligen precis kommit hem från Tanzania så är hyfsat begränsad rent ekonomiskt men då jag också vill bort från detta konsumtionssamhälle är inte tanken att jag ska.. Konsumera :) vilka ställen vill du se i indien? Resa runt eller stanna på samma ställe?

/julia
Av Julllan
11 juni 2013 15:37
Jag vill också gärna åka till indien. Hör av dig till mig. JAg är också intresserad av meditation.
13 aug. 2013 08:03
Hej daniella!
Hur går det med resplanerna?
Är också sugen på Indien och det låter som om vi är ute efter liknande saker :)

//Emma
Av Jessy
21 okt. 2013 21:19
Hey på er!

Landar troligen i Delhi runt 20;e nov, har ännu inte bestämt resrutt..kollar på det just nu. Hur går det för er?

//Jessy