Överrasknings resa! (Romantik/nöje)

Av Zimba91
3 maj 2016 09:16
Visningar: 134
Hej!

Jag har börjat planera en resa som en överraskning till min tjej. Har inga bekanta som varit där så tänkte jag skulle leta tips här på vart man kan bo för att få så mycket som möjligt ut av landet!

Bad
Romantik
Upplevelser
Shopping
Öken safari (ett måste)

Är följande som jag tänkt skulle stå på menyn. Vilken del är det bäst att åka till för att ha närhet till det mesta?

Mvh
Av Megsi
3 maj 2016 21:37
Jag tycker Dubai, finns allt man kan önska sig. Bo nära the walk i marinan skulle jag rekommendera. Så kan man gå lite och nära till strand. Gå till några skybarer. Boka bord på burj al arabs bar kan vara kul OBS att man måste ha bokat något för att komma in på hotellet man kan inte vara spontan där. En kväll i madinat är trevligt där ligger också stort diskotek. Precis vid ingången till området. En tur upp i Burg Kalifha är fantastiskt efter det kanske shopping i Dubai mall och middag vid fontänen för att titta på fontänspelet. Är man där en fredag så tycker jag det är jättekul att. Äta friday brunch dyrt men en fantastisk upplevelse. Ökensafari ett måste. Att rekommendera när man åker till Dubai är att planera sina dagar rätt ordentligt innan. Då får man absolut ut mest för pengarna. Eftersom det är så stor och det finns så mycket att göra så hinner man absolut med mest på ett bra sätt om man är rätt strukturerad. Glömde bort vattenland kan vara kul också.