Övernattning nära Terminal 3 på Heathrow

Av Jovan
6 aug. 2015 12:42
Visningar: 205
Vi är 2 vuxna och 3 barn som ska mellanlanda på Heathrow och behöver ett billigt boende för en natt, gärna på promenadavstånd till terminal 3, gärna med resturang och gärna i ett familjerum där alla får plats. Tips och idéer någon?
Av Birgere
6 aug. 2015 13:46
Blir nog knepigt.Större urval med 2 rum och taxi. (ev kan ni tjuvåka med något finare hotels shuttle)
Kolla tex hotels.se eller hotwire
Av Hawaii
6 aug. 2015 18:24
Gångavstånd blir väl lite knepigt med tanke på att Terminal 3 ligger inne i centrala området och du måste passera tunneln norrut från Bath Road. Har själv gått den tunneln, men inte precis att rekommendera och definitivt inte med barn och baggage! Har bott många gånger på Renaissance London Heathrow Hotel, som nog är det som ligger närmast tunneln, men det finns många andra längs Bath Road (men inte lika nära). Misstänker att samtliga har gratis transport till och från centrala området och Terminal 3.
Av Cattta
6 aug. 2015 19:03
Hej, mga ggr, om inte det är så mga timmar det rör sig om, kan det vara ide att stanna kvar o slumra slappa på terminalen isf att stressa till ett boende. Hur gamla är barnen?
Av Birgere
6 aug. 2015 20:30
Dom gånger jag sovit över där har det inte funnits några gratisbussar (typ som det gör i resten av världen). Antingen en buss som gick runt till flera hotell och kostade pengar eller så tar man taxi.
Av Hawaii
6 aug. 2015 20:51
Citerat från Birgere:
Dom gånger jag sovit över där har det inte funnits några gratisbussar (typ som det gör i resten av världen). Antingen en buss som gick runt till flera hotell och kostade pengar eller så tar man taxi.
Dålig stil i så fall, men det var ett rent antagande från min sida. Har alltid en god vän. som bor i närheten, som möter mig så har aldrig behövt anlita annan transport.
Av Cattta
6 aug. 2015 20:57
Hej, åker ofta till Stansted och bor på ett par olika hotell 1,5 km fr flygplatsen första och sista natten i London. Transfern denna sträcka som tar knapp 2 min och kostar 3 pund per person enkel resa. Så det är nog troligt att kostar lika mkt på Heathrow. Kan sägas att det inte går att gå. Det är bara motorväg....
7 aug. 2015 11:21
Citerat från Cattta:
Hej, åker ofta till Stansted och bor på ett par olika hotell 1,5 km fr flygplatsen första och sista natten i London. Transfern denna sträcka som tar knapp 2 min och kostar 3 pund per person enkel resa. Så det är nog troligt att kostar lika mkt på Heathrow. Kan sägas att det inte går att gå. Det är bara motorväg....
Nej det gör det inte! Heathrow är gigantiskt jämfört med Stansted eftersom det är en av världens mest använda flygplatser (jag betalade 1989 over tio pund för en taxi ut till dess Cargo Village för att hämta mina flyttkartonger när jag flyttade dit).

Som redan sagt har hotellen busstransfer men dessa kostar mer än taxin. Jag har bloggat om att man ska boka taxibolaget som infodeskarna på Heathrow rekommenderar och INTE plocka upp hotellens taxitelefoner för de använder sig av bolag som tar dubbla summan så det blir som transferbussarna...

Kolla här om du hittar något bra erbjudande: http://www.holidayextras.co.uk/heathrow-airport-hotels-family-rooms.html
Av Jovan
10 aug. 2015 10:48
Tack för alla svar! Barnen är 7, 13 och 16 år. Nu blev det ändå (prel)bokning via Booking.com och Premier Inn hotellet på Bath Road (tack Barabrittiskt för hjälpfulla recensioner!), som ligger på acceptabelt avstånd från Termilal 3. De har visserligen familjerum med två stora dubbelsängar för ca 1200 sek inkl frukost (barnen äter gratis I vuxens sällskap) där vi lätt skulle få plats, med 7 åringen mellan oss, men det gäller bara för två vuxna och två barn så jag vågade inte boka det (någon som förresten vet vilken koll de har vid incheckning och vid frukosten på hotellen i UK?). Nu blev det istället 2 rum för dubbla priset, vilket vi får leva med...Vi slipper iaf en lång taxi/tunnelbane/bussresa tidigt på morgonen som vi skulle fått om man bokat något billigare Hotell eller B&B längre ifrån flygplatsen.
10 aug. 2015 15:19
Citerat från Jovan:
Tack för alla svar! Barnen är 7, 13 och 16 år. Nu blev det ändå (prel)bokning via Booking.com och Premier Inn hotellet på Bath Road (tack Barabrittiskt för hjälpfulla recensioner!), som ligger på acceptabelt avstånd från Termilal 3. De har visserligen familjerum med två stora dubbelsängar för ca 1200 sek inkl frukost (barnen äter gratis I vuxens sällskap) där vi lätt skulle få plats, med 7 åringen mellan oss, men det gäller bara för två vuxna och två barn så jag vågade inte boka det (någon som förresten vet vilken koll de har vid incheckning och vid frukosten på hotellen i UK?). Nu blev det istället 2 rum för dubbla priset, vilket vi får leva med...Vi slipper iaf en lång taxi/tunnelbane/bussresa tidigt på morgonen som vi skulle fått om man bokat något billigare Hotell eller B&B längre ifrån flygplatsen.
Det var så lite så. :)

Jag har aldrig varit med om att de kollar allas pass när jag checkat in på ett Premier Inn men oftast checkar jag in i automaterna de har. Du kan säkert ge dig tusan på att de hoppar fram till just dig och vill hjälpa till om du star vid en automat med tre barn och pratar svenska. Jag undrar så varför det inte går att boka fler barn när deras frukost ändå är gratis för barn...