Övernattning I Göteborg 8/8-09

19 feb. 2009 18:51
Visningar: 1027
Vi behöver övernattning för 3 personer och allt verkar vara fullbokat i Göteborg den helgen pga Madonna konserter.
Vi har ingen lust att betala flera tusen för en natt, finns det någon där ute som har någon bra idé eller tips om hur vi ska kunna hitta logi för en natt??

Hjälp hjälp, ropar Ellismellis!!!
Av Mpc
19 feb. 2009 19:21
vandra hem ?? tälta ??
19 feb. 2009 19:29
Citerat från mpc:
vandra hem ?? tälta ??
Vandrarhemmen är fulla och tälta är inget för mig....

Tack i alla fall.../Ellis
19 feb. 2009 20:08
Citerat från nickeb:
ska du å se Madonna eller?? see you there i så fall......

testa hotell allén.......http://www.hotelallen.com/
Visst är det Madonna som har fått dit mig.......det tog bara 6 timmar att få biljetter...

Ellis
Av Nickeb
19 feb. 2009 20:10
hehe, jag köade i ca 20 minuter och fick i stort sett vilka biljetter jag ville, valde gold circle.......
ajajaj vad offtopic och personligt det blev nu.
19 feb. 2009 20:12
Citerat från nickeb:
hehe, jag köade i ca 20 minuter och fick i stort sett vilka biljetter jag ville, valde gold circle.......
ajajaj vad offtopic och personligt det blev nu.
Jag valde inget, fick ta det som fanns kvar......
19 feb. 2009 20:56
Citerat från nickeb:
http://www.applehotel.se/

Lite enklare hotell som ligger lite utanför (5 min med bil) kan kanske vara värt att testa.
Tyvärr, har redan kollat. Det är fullt...

Ellis
Av Nickeb
19 feb. 2009 21:46
Du kan inte tänka dig närområdet, Varberg, Kungsbacka (söder) eller Kungälv (norr) och sedan ta pendel eller vanligt tåg??
19 feb. 2009 21:49
Citerat från nickeb:
Du kan inte tänka dig närområdet, Varberg, Kungsbacka (söder) eller Kungälv (norr) och sedan ta pendel eller vanligt tåg??
Det får bli sista utvägen i sådana fall. Jag tror jag hyser in mig i Madonnas svit, hon har säkert plats.
Av Nickeb
19 feb. 2009 21:57
Då får du ta soffan, platsen jämte henne har jag redan paxat.........
19 feb. 2009 21:59
Citerat från nickeb:
Då får du ta soffan, platsen jämte henne har jag redan paxat.........
Jag kan ta hennes gästrum, hon har säkert något över...
20 feb. 2009 12:27
Kollade lite snabbt för dig också. Hotell Opalen verkar ha rum men det verkar som dom inte har 3 bäddsrum och då blir det jättedyrt. Men det ligger bara någon/några 100 meter från Ullevi.... Kanske ändå kan vara värt att ringa och prata med dom?

Sedan var det ju utanför stan då, fick upp Flygplatshotellet vid Landvetter, 3 bäddsrum, weekendpris 1.295, jättebra pris, men ca 1.5 mil utanför Göteborg.

Kanske någon medlem i Göteborg kan ha plats för er? Tyvärr har jag inte det själv annars hade ni fått bo här hos mig i södra Göteborg.
Hoppas det löser sig för er! Jag kollar vidare, kan ju tänkas att något dyker upp.
Av Joakimn
20 feb. 2009 12:30
Hej
skall kolla om det går bra att låna vår lägenhet då jag o familj troligen är ute vid vårat hus vid havet(lägenheten ligger i linnestaden 3r ok mycket centralt/MvhJoakimn,
20 feb. 2009 12:34
Ken en camping ändå vara ok? Jag tänker då på stugor. Kollade lite på Lisebergs camping i Kärralund, ca 7 minuters väg med spårvagn till Liseberg, sedan har man kanske 10 min att gå till Ullevi därifrån? Verkar som att det inte går att boka ännu så långt fram, när jag gjorde en test. Dom har en variant som kanske blir lite dyr men som skall ha hotellstandard, frukost ingår. Ca 1500 tror jag det var i augusti helg.
Kan vara värt att ringa även dom kanske? Kolla länken: http://www.liseberg.se/sv/hem/Boende/Stugor/
Av Asok
20 feb. 2009 14:08
Kolla Best Western hotel vid Skeppsbron. De har rum kvar tydligen men krav på min. 2 övernattningar.
20 feb. 2009 14:22
Citerat från joakimn:
Hej
skall kolla om det går bra att låna vår lägenhet då jag o familj troligen är ute vid vårat hus vid havet(lägenheten ligger i linnestaden 3r ok mycket centralt/MvhJoakimn,
Tack så jättemycket, vilket erbjudande!

Ellis
20 feb. 2009 19:15
Citerat från veiken:
Jag förstår att du redan har löst ditt boende! Här är en länk annars:

http://www.vandrarhem.com/content Där finns spårvagn som tar dig direkt till Ullevi på 20 minuter.
Inget boende är löst ännu, men jag får många bra tips som jag följer upp. Allt är av intresse.

Ellis
Av Pandit
20 feb. 2009 21:08
Hotel Halland i Kungsbacka??
Ligger precis vid pendeln till Göteborg.
21 feb. 2009 14:20
Citerat från ellismellis:
Vi behöver övernattning för 3 personer och allt verkar vara fullbokat i Göteborg den helgen pga Madonna konserter.
Vi har ingen lust att betala flera tusen för en natt, finns det någon där ute som har någon bra idé eller tips om hur vi ska kunna hitta logi för en natt??

Hjälp hjälp, ropar Ellismellis!!!
Nu har det löst sig! En privatuthyrare hade plats för oss i centrala Göteborg och jag är lättad.

Tack för alla goda råd och tips till er alla där ut på Reseguiden.

Jippi jippi, ropar Ellismellis
Diskussionen är stängd för nya svar