Österrike i juni

Av Kestis
23 apr. 2016 13:58
Visningar: 951
Har planer på en vandringsresa i Österrikiska alperna i början av juni. Är det någon som har erfarenhet av det? Är det lite för tidigt?

Är gruppvandringar att rekommendera om man inte vandrat just där förut? Tipsa oss gärna om vackra turer!
Av Desires
24 apr. 2016 22:54
Österrike är otroligt vackert, jag blev helt hänförd bara av det område vi befann oss i - Gasteinområdet!
Vi gjorde på egen hand lättare vackra vandringar , men hade hyrbil och blev tipsade om underbara nationalparker och leder som vi verkligen njöt av - fantastisk natur! Ibland tog vi bilen till ngn sådan, sedan linbanan upp, där uppe kunde man vandra på ganska plan mark, om man ville! Ovanligt varmt (över 30 grader) samt sol alla dagar, så jag tog mängder med foton!
Titta in här för inspiration http://www.desires.se/#post193
Av Kestis
27 apr. 2016 20:55
Tack snälla Desires för att du så ofta delar med dig! :-)
Av Tina_m
28 apr. 2016 02:22
Hej!

Jag har varit och vandrat i Österrike i slutet av Augusti. Perfekt månad, lagom varmt och all snö hade försvunnit.
Det kan nog vara bra att packa ner en tjockare tröja och ev. en regnjacka om man ska dit i juni.
Vi åkte en arrangerad resa med gruppvandringar som vi var väldigt nöjda med. Bra upplägg och luncherna åt vi i små bodar uppe i bergen.
Skulle gärna göra om resan!
Av Desires
28 apr. 2016 15:27
Tack Kestis, verkligen roligt att höra att du uppskattar mina tips, det gör mig glad!

Såg att Let's deal just nu har samma prisvärda erbjudande ang HOTELLET som vi nyttjade under vår fantastiska resa i Österrike förra året! Alltså på hotell Evianquelle ca 4 km från Bad Gastein. Vi hade hyrbil, men jag vet att de också erbjuder gratis busstransfer till olika platser i detta natursköna område.
Här mina FOTON o tips från denna underbara resa! http://www.desires.se/#post193
Av Kestis
28 apr. 2016 19:54
Tack Tina m och Desires! Resan är bokad och den blir i juni, ser verkligen fram mot det!. Får hoppas på lika fint väder som på dina bilder Desires! Har faktiskt också bokat guidade turer under några dagar.