Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2012-09-18 19:14

Oroligt

På en del hotell står det "Möjligheterna att på egen hand röra sej utanför hotellet är begränsade" låter ju lite si och så... e de farligt att gå utanför hotellet eller vad??
    2012-09-19 00:17
    Ja, vart ska du åka, hotellet kanske ligger lite avsides?
    All inclusive kan ju ligga lite var som helst, tex.
    2012-09-19 00:21
    Finns ett forum till där jag lämnade min åsikt, som byggde på egna erfarenheter, att det givetvis går att vistas utanför hotellet och det tog hus i helvete men de ändrar inte min uppfattning man kan med fördel lämna hotellområdena om man bara förbereder sig lite grann.

Känner inte igen frasen som du har läst nånstans men jag tolkar den som att hotellet kanske ligger så till att omgivningen i sig inte är lämpad för promenader för jag har svårt att tro att det skulle bero på ofredande eller farliga individer.

Vart har du läst "Möjligheterna att på egen hand röra sej utanför hotellet är begränsade"?

MVH Krezz
    2012-09-19 05:56
    Fritidsresor morsa Alma three corners Beach hotell
    2012-09-19 05:57
    Marsa alam menar jag hehe
    2012-09-19 09:07
    Mitt tips är att ringa till resebyrån och kolla närmare vad de menar med det.

Kanske är det den allmänna säkerhetssituationen i Egypten om avses eller så kanske hotellet ligger beläget så att det är olämpligt att röra sig utanför hotellet m.m.

Nä du fått mera exakt svar blir det lättare att göra ett grundat ställningstagande.
Visningar: 527  |  Dela med andra:    
Annons:
All-inclusive i Egypten för barnfamiljer
av Veronicah, 22 jan 2013
Glöm pengaproblem och vardagsbekymmer! Med all-inclusive kan du frossa i mat och dricka utan att tänka på notan. Till och med vissa aktiviteter är inkluderade i priset. Egypten är ...
Egypten bortom dödsångesten
av Handan, 5 nov 2012
En plats med mycket att se och göra. Det finns nog inget bättre man kan göra en kall, mörk januarikväll än att beställa en sista minuten resa till varmare grader. Valet blev ...
Familjelyx med all-inclusive i Egypten
av Lina, 28 sep 2012
Här är hotellen vi gärna bor på i vinter Egypten är ett fantastiskt spännande land med otroligt många intressanta historiska platser att besöka, paradisstränder att njuta av och ...
Lyxiga charterhotell
av Stine, 18 sep 2012
Sju hotell att skämma bort dig själv på i vinter Det finns många flotta hotell att välja mellan hos charteroperatörerna, och vi har plockat ut de sju bästa. Har du tänkt resa på ...
Relaterade sökningar

oroligt i egypten

,

farligt resa till egypten

Erbjudanden från reseföretag

Resa med barn

All Inclusive Blue Village i Sharm El Sheik

Fritidsresor

All Inclusive Blue Village i Sharm El Sheik
Blue Village Mirabel Beach Resort är ett familjevänligt hotell med All Inclusive. Här finns alla möjligheter till en fulländad semester för hela familjen med aktiviteter och närhet till stranden.

Fritidsresor

All inclusive

Hurghada - all-inclusive med privat strand

Solresor

Hurghada - all-inclusive med privat strand
Semestermiljö av bästa märke med all inclusive och Eden Lifestyle! Hotel Sea Star Beau Rivage ligger i Hurghadas norra del med perfekt läge utmed en privat sandstrand tillhörande hotellet. Hotellet är en unik semesterpärla utmed Röda Havet med ett...

Solresor

Kryssning

Hel vecka Nilenkryssning i Egypten fr 13 900

Orientenresor

Hel vecka Nilenkryssning i Egypten fr 13 900
Ett klassiskt kryssningsfartyg tar dig till de historiska pärlorna längs Nilen. Vi besöker faraoniska klippgravar, förtrollande tempel, botaniska trädgårdar och upplever livlig gatuhandel. Avresa varje vecka. pris från 13 900 SEK

Orientenresor

Kryssning

Egypten - Nilenkryssning 8 dagar: 14 500 kr

Kilimanjaro Safari Agency

Egypten - Nilenkryssning 8 dagar: 14 500 kr
2 dagar i Kairo med boende på Marriott Hotel (*****). Utflykter till pyramiderna och Egyptiska muséet. Flyg till Abu Simbel med halvdagsutflykt, 4 nätter på kryssningsfartyget Esplanade från Assuan till Luxor. 1 natt i Kairo före hemresa.

Kilimanjaro Safari Agency