Oroligheter?

Av Emh87
13 jan. 2013 13:41
Visningar: 1125
Hej

Ska till Egypten om ca 2 månader. Just Egypten är ju alltid med på kl. 22. nyheterna, är det ändå safe att ta sig till pyramiderna skulle ni tro?

+ Något man inte bör missa i Hurgadha? Ska bo all-inclusive hotell och göra en del utflykter var det tänkt, har precis tagit dykarcert.

Tack
Av Annl
13 jan. 2013 15:03
Har du möjlighet så rekommenderar jag dig att åka till Konungarnas dal - en helt makalös upplevelse.

Om det är är safe eller inte att åka till Kairo; jag vet inte. Kolla vad UD har att säga. För min del håller jag tummarna hårt för att det ska bli lugnt i Egypten så att man kan återvända; vi gillade Kairo skarpt och vill gärna komma tillbaka liksom att åka till Abu Simbel som vi inte hann med.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Mrb
13 jan. 2013 18:18
Det som inte är safe är väl som alltid hur du ska undvika Faraos Hämd - magsjukan.

Handsprit, vaccin och sunt förnuft skulle jag säga.
Av Krezz
15 jan. 2013 11:37
Med nytaget dykcert så skall du givetvis dyka och då kan jag rekommendera http://www.colona.com som jag själv anlitar närhelst jag vill dyka och de finns i närheten! :-)
Av Emh87
15 jan. 2013 13:56
Hej Krezz

Vi åker med Apollo och de hade samarbete med Colona så det kommer nog sitta fint.
Av Krezz
15 jan. 2013 14:06
Citerat från emh87:
Vi åker med Apollo och de hade samarbete med Colona så det kommer nog sitta fint.
Du kan även kontakta Colona direkt så hämtar de upp er vid hotellet och lämnar av er på samma sätt som om ni bokar via Apollo och jag tror faktiskt att det kan bli billigare på detta sätt och oavsett hur det är med detta så gör jag alltid så. Kontakta Colona via deras hemsida, där finns även prislistor så att du kan jämföra priserna enligt ovan. MVH Krezz
Av Emh87
15 jan. 2013 14:13
Allright! Men är det safe? Inget flum eller? Svenska på plats?
Av Krezz
15 jan. 2013 14:20
Citerat från emh87:
Allright! Men är det safe? Inget flum eller? Svenska på plats?
Det är samma folk som du åker med om du bokar via Apollo och de har skandinavisk personal så det är inga problem att göra sig förstådd eller att förstå vad som sägs. Så safe Ja, Inget flum Nej och svenskar på plats Ja!

Man kan dessutom ringa dom eller skicka SMS dagen innan man vill ut och dyka vilket gör att man inte behöver boka upp sig långt i förväg.
Av Emh87
15 jan. 2013 15:22
Låter riktigt bra, tack!