Orlando - way off the beaten track

6 juli 2015 02:45
Visningar: 40
Dax för Orlando igen några dagar kommande vecka. Är ute efter rekommendationer/upplevelser som passar för en familj på 5 pers (fr 4 till 13år) och där samtliga parker sedan länge är avklarade. Något stort eller litet som inte står att finna på topp-/måstelistorna, helt enkelt.
6 juli 2015 11:18
Lite tips, inte i Orlando men inte så långt därifrån.
Tampa: Ruskin Drive in Theater, utebio på kvällen, man sitter i sin bil och ser på bio. Faktiskt rätt kul.

Ni gillar väl Clearwater har jag för mig så ni har väl redan varit och hälsat på Winter, delfinen. Kan rekommendera att gå en guidad tur där och se deras sjukhusdel mm.

I Daytona finns en chokladfabrik, Angel & Phelps, där kan man också få gå en tur och titta på när de tillverkar chokladen, och de har såååå god choklad.

Allt detta passar någon dag när vädret inte är på topp, eller när man har tröttnat på beachen (gör jag aldrig i och för sig)
6 juli 2015 13:10
Citerat från Daytona:
https://www.floridastateparks.org/park/Blue-Spring Kul picknick dag

Har ni inte testat WonderWorks så är ju det roligt
Helikopter turer, Titanic museumet + alla nya attraktioner
Tack. Det blir kanske en heli-tur. Resten är avbockat! Inte just Blue Springs, men ett par andra. Åker upp imorgon.
6 juli 2015 13:15
Citerat från Dalton17:
Lite tips, inte i Orlando men inte så långt därifrån.
Tampa: Ruskin Drive in Theater, utebio på kvällen, man sitter i sin bil och ser på bio. Faktiskt rätt kul.

Ni gillar väl Clearwater har jag för mig så ni har väl redan varit och hälsat på Winter, delfinen. Kan rekommendera att gå en guidad tur där och se deras sjukhusdel mm.

I Daytona finns en chokladfabrik, Angel & Phelps, där kan man också få gå en tur och titta på när de tillverkar chokladen, och de har såååå god choklad.

Allt detta passar någon dag när vädret inte är på topp, eller när man har tröttnat på beachen (gör jag aldrig i och för sig)
Hej och tack för input.
Vi har ett second home i Sarasota så Siesta Key och AMI är "hemma" för oss. Ruskin känner vi väl till och detta skulle väl vara enda anledningen att åka dit :) Clearwater rekommenderar jag ofta eftersom det är en bra strand att tillbringa en vecka på första gången man är här.
En bra stretch sand för turister med tingeltangel, men inte på min topp 10-lista.
Av Daytona
6 juli 2015 13:38
Åker ni till DAB och chokladfabriken, så är det ju nära att åka över till beachside. Där åker ni längst söderut på "halvön" och besöker Marine and Science Center, äter nått flottigt gott på Hidden Treasure , eller tar en tur med Watertaxi till New Smyrna. Är det fre-sön så är ju den stora marknaden ett kul sätt att fördriva några timmar. Ligger där 95 an och International Speedway korsar varandra . Zoom Air äventyrspark med ziplines och annat skoj uppe vid trädtopparna är ju kul. I Ormond Beach kan ni ta en guidad tur genom Rockefellers hus, kanske inte direkt vad barnen jublar över men ett tips ;)

Mount Dora skall också vara en sevärd liten stad
Av Birgere
6 juli 2015 16:03
Du har ju naturligtvis I-drive 360 (ligger på min lista vid nästa besök)
Vi har tagit en ballongtur en gång, klart häftigt i soluppgången
Såg i mitt FB flöde att Crayola Experience öppnat, kanske mest för den minsta
Kör Nascar på Disneys bana
Gnugga hjärnorna med Escapology (ligger på min lista vid nästa besök)
Shooting range, finns ju några stycken
Flyg eget flygplan.
Det finns ju ett ställe där man åker linbanor i skogen och jag tror även hästridning ingår.

hmm, såg att jag blev lite för macho där kanske i vissa tips....

Jag brukar använda mig av hemsidan som dom vi hyrt av senaste gångerna har för att hitta dom lite udda godbitarna. http://bahamabay.se/Orlando/index.html

Hoppas ni inte bokad Avanti Resort på I-drive för det har visst brunnit där igår (FB flöde igen), åsknedslag. Inga personskador som tur var.
6 juli 2015 16:15
Citerat från Birgere:
Du har ju naturligtvis I-drive 360 (ligger på min lista vid nästa besök)
Vi har tagit en ballongtur en gång, klart häftigt i soluppgången
Såg i mitt FB flöde att Crayola Experience öppnat, kanske mest för den minsta
Kör Nascar på Disneys bana
Gnugga hjärnorna med Escapology (ligger på min lista vid nästa besök)
Shooting range, finns ju några stycken
Flyg eget flygplan.
Det finns ju ett ställe där man åker linbanor i skogen och jag tror även hästridning
Haha..Stort tack för dessa tips B.

Shooting range var vi på för ngn vecka sedan. Fräckt såklart och grabbarna är nu sugna på automatvapen men det känns inte rätt att uppmuntra detta vidare. Å andra sidan vill man ju inte hamna med hela familjen på en hästrygg heller!

Vi bor gratis denna gång på Sheraton Vistana Villaged på S. I-drive, därav besöket.

Crayola Experience är ju på Florida Mall och blir ett perfekt avbrott för den minsta. Det blir absolut en vända till I-360 ngn kväll.

Tack
Av Birgere
6 juli 2015 16:29
Citerat från Marcus_p:
Citerat från Birgere:
Du har ju naturligtvis I-drive 360 (ligger på min lista vid nästa besök)
Vi har tagit en ballongtur en gång, klart häftigt i soluppgången
Såg i mitt FB flöde att Crayola Experience öppnat, kanske mest för den minsta
Kör Nascar på Disneys bana
Gnugga hjärnorna med Escapology (ligger på min lista vid nästa besök)
Shooting range, finns ju några stycken
Flyg eget flygplan.
Det finns ju ett ställe där man åker linbanor i skogen och jag tror även hästridning
Haha..Stort tack för dessa tips B.

Shooting range var vi på för ngn vecka sedan. Fräckt såklart och grabbarna är nu sugna på automatvapen men det känns inte rätt att uppmuntra detta vidare.
Tack
Man vågar ju knappt erkänna det, men jag har iaf lovat en av grabbarna (21år) att åka o skjuta automatvapen nästa gång :D
Men som sagt, kolla gärna länken ovan, tror inte jag har hittat en så komplett "lista" på alternativa Orlandoaktiviteter någon annanstans.