Öppettider i Berlin under påsken?

Av Ingobe
26 jan. 2012 20:55
Visningar: 8139
Vi funderar på att åka till Berlin under påsken 2012 men nu funderar vi på om någon vet hur det är med öppettiderna på museum och affärer under påskhelgen dvs långfredagen,påskafton,påskdagen .Känns ju inte så kul att komma dit och så är det mesta stängt. Någon som vet ?
Av Annl
26 jan. 2012 22:11
Hej,

Åk till Moskva i stället -där är det inga bekymmer och allt är öppet - vi var där förra påsken.

Tyskland är ju som sagt "jobbigt" på det sättet att det alltid är rejält stängt på söndagar (vet jag av egen erfarenhet) och då kan man ju med fog tro att det är extra mycket stängt under en helg som påsk.
Av Babilla
1 mars 2012 09:36
Jag ska också till Berlin över påsk, tråkigt om allt är stängt? Vill minnas att jag tidigare läst artiklar om "påsk i berlin" och att man då kan hitta på massor av saker - stämmer inte det?

Är museer, zoo osv också stängda då?
Av Ingobe
1 mars 2012 21:20
Vi har nu istället valt Miami som resmål under påsken samt några fler dagar,då vi förrutom svaren här på sidan också fick svar från en som bor utanför Köln. Hon svarade att nästan allt är stängt under påsken,tyvärr.
Av Annl
3 mars 2012 20:51
Ni kommer att få det kanon i Miami - där är så himla mysigt. Och ja, tyskarna är "tunga" på att hålla stängt på söndagar och under helgdagar - det har vi bittert fått erfara när vi kommit med biltåget till Hamburg för vidare resa hem.
Citerat från ingobe:
Vi har nu istället valt Miami som resmål under påsken samt några fler dagar,då vi förrutom svaren här på sidan också fick svar från en som bor utanför Köln. Hon svarade att nästan allt är stängt under påsken,tyvärr.