Önskar tips på hotell nära Gare de Lyon i Paris

25 jan. 2016 06:04
Visningar: 352
Hejsan!
Brukar i vanliga fall undvika att bo vid de stora tågstationerna när jag reser till storstäder. Nu ska vi dock bara övernatta en natt och sedan resa vidare med just tåg.
Någon som har ett trevligt, gärna lite charmigt alternativ i närheten av Gare de Lyon?
Hotell sidorna vimlar av hotell, så visst hittar vi hotell, tänkte bara om någon hade hittat något speciellt.
Hälsningar
Anette
26 jan. 2016 21:37
Skulle tipsa om att kolla i 11:e arr. Där finns en del ganska mysiga mindre hotell. Kan ni tänka er att betala lite mer finns det en hel del godbitar i Marais också. :) Bor dock själv nästan alltid i 14:e så jag har inga konkreta tips. :)
27 jan. 2016 05:51
Tack för svar!
Ja vi kollar runt lite. Vi har bott i 2.a, och 5:e de ggr vi varit i Paris tidigare men eftersom vi ska med tåget på morgonen så känns det skönt att bo nära tågstationen även om jag förstått att området inte är det trevligaste.
Det jag känner mej mest rädd för är att när man läser recensioner om hotellen så är det många hotell som har bekymmer med vägglöss...
Hoppas på fler svar medan jag letar vidare...
27 jan. 2016 12:53
Hej igen!

Ja vägglöss vill man akta sig för!

Kollade lite och jag vet ju inte vilken budget ni har men några tämligen säkra alternativ intill Gare de Lyon är:

Pullman Paris Centre-Bercy - Har inte bott på just detta Pullman, men generellt så tycker jag Pullman som kedja håller väldigt hög klass. Skulle nog vara mitt första val.

Novotel är en annan kedja som brukar vara åtminstone ok, och de har två hotell i närheten som har fått bra omdömen: Novotel Paris Bercy och Novotel Paris Gare De Lyon.

Är er budget mer begränsad så skulle jag inte heller tveka att välja ibis Paris Gare de Lyon Ledru Rollin 12ème. Har bott på massor av Ibis hotell i just Paris och de flesta är minst ok, andra är riktigt bra! Dessutom burkar man kunna äta en riktigt bra frukostbuffé for under 10 Euro per person.

Hoppas ni hittar något ni gillar! :)