Önskar tips om schysst boende i Bangkok

12 apr. 2015 21:37
Visningar: 259
Heeey där!
Jag och en polare anländer i Bangkok i september och letar efter ett schysst boende de första två nätterna innan riktiga backpacking livet börjar!

Så har ni några tips eller råd om bra boende i centrala Bangkok så får ni gärna lägga en kommentar!

Peace
Av Tubbe
12 apr. 2015 22:47
Citerat från Lavackert:
Heeey där!
Jag och en polare anländer i Bangkok i september och letar efter ett schysst boende de första två nätterna innan riktiga backpacking livet börjar!

Så har ni några tips eller råd om bra boende i centrala Bangkok så får ni gärna lägga en kommentar!

Peace
Hej L,

Ja du finns gigantiskt mycket all välja på.
Vilket område och kostnad.AC el fläkt .....
Mitt första tips är bo nära skytrain.

ps en riktig backpackers löser boende på plats ds

/ r
13 apr. 2015 08:34
Eftersom ni ska backpacka så finns det bara ett ställe att åka till. Khaosan Road. Där börjar alla backpackingäventyr. Och slutar om man har BKK som hemreseort också för den delen.

På Khaosan Road finns det gott om ställen att bo på, allt ifrån ställen som kostar 10-20 SEK/natt till lite dyrare.

D&D Inn: http://www.booking.com/hotel/th/d-d-inn.sv.html
Och det är ett konkret tips! :)
13 apr. 2015 12:23
Bel Air Princess (Sukhumvit Road, Soi 05) inte det billigaste men kanonläge

Läs vidare på www.sawadee.com där kan ni boka och läsa allt ni behöver om Bangkok och övriga Thailand.

Lycka till!
13 apr. 2015 14:16
Stort tack för att ni har svarat! :)
Hur ligger skytrain i förhållande till Khaosan Road?
Av Hkn
13 apr. 2015 14:27
Det är exakt den här sortens ställen som gör att man undrar varför lyxhotell med mässing och marmor eller överdesignade receptionsdiskar överhuvudtaget existerar:

LOY LA LONG – så nära floden att du hamnar i vattnet om du kliver ur hängmattan på fel sida. Så snyggt att du kommer att berätta om det sedan. Så trevligt att du kommer tillbaka. Dessutom är prislappen human (nej, det är inget hostel, så det kostar inte trettiofem kronor natten...). Snudd på oslagbart.

Se hur det ser ut här: http://www.guidebook.se/archives/3453

:: hkn ::
Av Tubbe
13 apr. 2015 22:41
Citerat från Lavackert:
Stort tack för att ni har svarat! :)
Hur ligger skytrain i förhållande till Khaosan Road?
Snabbast är att ta en Tuk Tuk om du ska till Skytrain

Ett konkret tips : )

/ R