Diskussioner: Tips & råd om Seychellerna
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Betala taxi på Seychellerna mm
Seychellerna
Pistockholm,
4 juni 2022
Senaste svar av Pistockholm
för 3 år sedan
Hej! Vi kommer åka till Seychellerna i juli. Har förbokat taxi från flygplatsen till första hotellet på Mahe. Priset är angett i Euro och jag tänkte att det betalar man väl med kort men sambon säger att det är ju inte säkert man gör i alla länder. Hur är det på Seychellerna?
På Praslin har jag ...
Priser på Seychellerna och budget?
Seychellerna
Johannafyhr_,
23 nov. 2019
Senaste svar av Caroerro
för 6 år sedan
Hej, jag funderar på att spendera två veckor på Seychellerna men undrar lite hur prisläget ser ut. Boende är lätt att kolla upp, men jag undrar vad mat kostar ungefär, vad färjor till dem olika öarna kostar, dagsutflykter, hyra bil osv. Vet att det ska vara rätt dyrt men går det att spender två ...
Valuta, snorkling och sådant
Seychellerna
Crappyusrname,
9 feb. 2016
Senaste svar av Crappyusrname
för 9 år sedan
Hej hallå!
Vi planerar att åka till Seychellerna i september, vi är ute efter att ha det lugnt och gött, bada, simma och snorkla, siktet är inställt på 15 - 20 dagar på plats.
Vi planerar ca en vecka på La Digue och en vecka på Praslin (men är öppna för Mahe också om det är bra snorkling och ...
Barnfamilj med reslust
Seychellerna
Sais,
6 jan. 2016
Senaste svar av Jan_olov
för 10 år sedan
Hej! Vi är en familj på två vuxna och två barn (3 och 5 år) som är resesugna och planerar att åka iväg 3-4 veckor under november/december/januari (-17). Har disukterat Thailand men kan inte komma ifrån att Seychellerna lockar otroligt mkt, framför allt la Digue som verkar helt fantastiskt.
Vad ...
Emerald travels Seychellerna. Att lita på?
Seychellerna
64helber,
15 apr. 2014
Senaste svar av Jilll
för 10 år sedan
Planerar en resa till Seychellerna. Har läst om o varit i kontakt med Emerald travels. Någon som har vetskap om denna resebyrå? Tänker mig att åka runt på 3 öar: Mahe, Praslin o La Digue. Några förslag på vad jag bara inte får missa.
Seychellerna i januari
Seychellerna
Alakorinte,
4 dec. 2012
Senaste svar av Lora
för 12 år sedan
Hej allihopa!
Jag funderar på att åka till Seychellerna i början av januari men jag har hört att det regnar mycket då. Har någon varit där under dessa månader? Brukar det regna HELA tiden eller bara en skur då och då med sol mellan? Är det bättre på La Digue än t ex Mahé?
Äta ute. Priser.
Seychellerna
Ann85,
11 maj 2011
Senaste svar av Ann85
för 15 år sedan
Hej.
Har en till fråga.
Har hört att det är väldigt dyrt att äta ute på Seychellerna pga att dom måste importera mycket.
Skulle vilja veta på ett ungefär hur mycket man ska vara beredd att lägga ut på mat om man ska vara borta i ca 9 dagar?
Tack för hjälpen.
Bankomater
Seychellerna
Mark_trade,
3 aug. 2009
Senaste svar av Nisse2ears
för 16 år sedan
Skall åka till Seychellerna under hösten, Mahe, Praslin och La Digue. Jag undrar om någon som varit på de olika öarna vet hur det är med bankomater.
Finns det gott om dem på öarna eller måste man ta sig till "städerna" för att ta ut pengar. Har tänkt ta med Euros och resecheckar men det kan ju ...
Valuta på Seychellerna..?
Seychellerna
Yonas,
5 nov. 2007
Senaste svar av Nisse2ears
för 17 år sedan
Vet någon om det går att använda USD på Seychellerna, eller om det bara är Euro som gäller..? Hade ju varit trevligt, så här i dollar-ras tider..