Öluffa i Karibien, start på Guadeloupe - avslutar på Grenada

8 nov. 2016 08:59
Visningar: 1466
Hej!
Jag och min kompis åker snart iväg och ska öluffa i Karibien, som rubriken säger så kommer vi att börja på Guadeloupe och avsluta på Grenada.
Vi har tänkt att ta oss till Grenada via st.luica och st.vincent & grenadinerna.

Guadeloupe och st.vincent har vi bokat boende på så där behöver vi tips om vad vi ska göra, st.vincent & Grenadinerna och Grenada behöver vi tips om allt, boende, saker att göra och hur man enklast och bäst tar sig mellan öarna!

Vi är 24 år båda två och kommer att vara i Karibien i lite drygt 2 veckor.

Tack på förhand!
22 nov. 2016 02:27
Hej ,

Ni är välkomna att höra av er till mig om ni vill ha tips på Guadeloupe. Jag har bott här i tre år och kan nog ge er grymma tips.
Hur länge är ni på Guadeloupe?

MVH
Maria
22 nov. 2016 11:02
Citerat från Corpobycerboni:
Hej ,

Ni är välkomna att höra av er till mig om ni vill ha tips på Guadeloupe. Jag har bott här i tre år och kan nog ge er grymma tips.
Hur länge är ni på Guadeloupe?

MVH
Maria
Ja jätte gärna!
Vi kommer att stanna 3 nätter, 2 nätter på st.lucia och förmodligen 7 nätter på st.Vincent & Grenadinerna och 2 på Grenada.
Guadeloupe, st lucia och första natten på st Vincent har vi bokat, resterande är vad som passar.
Enda är att vi ska flyga från Grenada till new york den 28/12.

Mvh,
24 nov. 2016 00:50
Citerat från Nilswahlstedt:
Citerat från Corpobycerboni:
Hej ,

Ni är välkomna att höra av er till mig om ni vill ha tips på Guadeloupe. Jag har bott här i tre år och kan nog ge er grymma tips.
Hur länge är ni på Guadeloupe?

MVH
Maria

Visa merJa jätte gärna!
Vi kommer att stanna 3 nätter, 2 nätter på st.lucia och förmodligen 7 nätter på st.Vincent & Grenadinerna och 2 på Grenada.
Guadeloupe, st lucia och första natten på st Vincent har vi bokat, resterande är vad som passar.
Enda är att vi ska flyga från Grenada till new york den 28/12.

Mvh,
Underbart....synd att ni inte stannar längre på Guadeloupe...otrolig ö och ingen turism eller hets på resort eller försäljare som de andra öarna....tipsar även om den grymma ön Domenica. Vart bor ni på Guadeloupe?
24 nov. 2016 13:08
Jag åker till Guadeloupe i två veckor i februari! Vill ha MASSA tips vad man kan göra!
28 nov. 2016 11:50
Citerat från Corpobycerboni:
Citerat från Nilswahlstedt:
Citerat från Corpobycerboni:
Hej ,

Ni är välkomna att höra av er till mig om ni vill ha tips på Guadeloupe. Jag har bott här i tre år och kan nog ge er grymma tips.
Hur länge är ni på Guadeloupe?

MVH
Maria

Visa merJa jätte gärna!
Vi kommer att stanna 3 nätter, 2 nätter på st.lucia och förmodligen 7 nätter på st.Vincent & Grenadinerna och 2 på Grenada.
Guadeloupe, st lucia och första natten på st Vincent har vi bokat, resterande är vad som passar.
Enda är att vi ska flyga från Grenada till new york den 28/12.

Mvh,

Visa mer
Underbart....synd att ni inte stannar längre på Guadeloupe...otrolig ö och ingen turism eller hets på resort eller försäljare som de andra öarna....tipsar även om den grymma ön Domenica. Vart bor ni på Guadeloupe?
Okej ser verkligen fram emot detta!
Domenica har vi inte planerat att besöka, har du varit längre ner på st.lucia eller st.vincent? Eller på någon av öarna i Grenadinerna?
Vi har faktiskt inte bokat hotell på Guadeloupe, ska man bo på väst eller östsidan?

Mvh
15 dec. 2016 01:54
Citerat från Larssonmina:
Jag åker till Guadeloupe i två veckor i februari! Vill ha MASSA tips vad man kan göra!
Hej Anna,

Jag kan ge dig såååå många tips och har en facebook sida och en hemsida med massa tips...

Bäst att bo på Guadeloupe är p BASSE TERRE....underbar ö med grym dykning och regnskog....grand terre är turismen större
9 jan. 2017 21:56
HEJ!
Någon som kan tipsa på hemsidor man kan boka färjor imellan öarna ?
21 jan. 2017 01:11
Citerat från Emelie1991:
HEJ!
Någon som kan tipsa på hemsidor man kan boka färjor imellan öarna ?
Hej, mellan vilka öar tänker du? det är lite lokala färjor annars är flyg enklast med air antilles...välkommen att höra av dig om du vill ha mer tips om Guadeloupe.

// Maria
21 jan. 2017 09:25
Tänkte typ om man kan börja på Barbados och sedan ta sig "uppåt" mot Bahamas 😊
Av Kricken
27 jan. 2017 20:00
Även om jag varmt kan rekomendera Barbados så är det flyg in/ut som gäller. Det går inga färjor till några andra öar i karibien. Barbados är dock ett av naven för flyg inom karibien.
Tänkte typ om man kan börja på Barbados och sedan ta sig "uppåt" mot Bahamas 😊
Av M4sta86
12 okt. 2019 18:01
Citerat från Corpobycerboni:
Citerat från Emelie1991:
HEJ!
Någon som kan tipsa på hemsidor man kan boka färjor imellan öarna ?
Hej, mellan vilka öar tänker du? det är lite lokala färjor annars är flyg enklast med air antilles...välkommen att höra av dig om du vill ha mer tips om Guadeloupe.

// Maria
Hej Maria. Är nyfiken på guadeloupe. Kan man komma i kontakt med dig ?:)