Och Övriga Europa

29 nov. 2015 09:19
Visningar: 63
Tjena, tänkte kolla om nån har koll på hur det är att resa i Europa nu under december/början på januari. Tänkte om det kunde vara oroligt pg.a flyktigkrisen, och kanske då billigare?
Av Birgere
29 nov. 2015 09:23
Det är kallt
Fina julmarknader
Förstår inte din logik med billigare pga flyktingkrisen
Av Trea
29 nov. 2015 10:07
Vi har precis rest ett år i Europa. Flyktingkrisen märker man för det mesta inte av alls som turist (förutom någon specifik ort kanske, men inte generellt). Europa är ganska kallt på vintern, mildast är det kanske t.ex. i södra Portugal och Spanien.
30 nov. 2015 11:19
Citerat från Trea:
Vi har precis rest ett år i Europa. Flyktingkrisen märker man för det mesta inte av alls som turist (förutom någon specifik ort kanske, men inte generellt). Europa är ganska kallt på vintern, mildast är det kanske t.ex. i södra Portugal och Spanien.
Fast ni har rest med husbil. Åker du tåg så märks det definitivt. Jag som pendlar över Öresundsbron är försenad på grund av passkontroller dagligen och hittills har tågen ofta varit fulla av flyktingar kvällstid.

Deutsche Bahn har förseningsvarningar på sin hemsida för tåg från Wien/Salzburg till München av samma anledning och för några veckor sedan stod det stora varningar redan på dess förstasida om hur tågen i Bayern var fullsatta.

Oroligt skulle jag inte kalla det men försenat och fullsatt.

Likaså märks det om du flyger. Säkerhetskontrollerna tar längre tid överallt och speciellt såklart i Bryssel och franska storstäder men då av annan anledning såklart.
30 nov. 2015 11:28
Citerat från Barabrittiskt:

Likaså märks det om du flyger. Säkerhetskontrollerna tar längre tid överallt och speciellt såklart i Bryssel och franska storstäder men då av annan anledning såklart.
Nyss hemkommen från UK och jag är förvånad över hur smidigt och snabbt det gick i säkerhetskontrollerna, både på Skavsta och Stansted!
30 nov. 2015 12:21
Citerat från Chrillan68:
Citerat från Barabrittiskt:

Likaså märks det om du flyger. Säkerhetskontrollerna tar längre tid överallt och speciellt såklart i Bryssel och franska storstäder men då av annan anledning såklart.
Nyss hemkommen från UK och jag är förvånad över hur smidigt och snabbt det gick i säkerhetskontrollerna, både på Skavsta och Stansted!
Ja hur var St Albans? :D Nej UK tror jag saker flyter på ganska normalt i. De har ju redan sitt eget säkerhetstänk utanför Schengen.
30 nov. 2015 15:37
Citerat från Barabrittiskt:

Ja hur var St Albans? :D Nej UK tror jag saker flyter på ganska normalt i. De har ju redan sitt eget säkerhetstänk utanför Schengen.
St Albans är alltid underbart, även i ett grått och blåsigt november ;)