Ö hoppa mellan Phu Qouc till Koh Chang 23 dec-10 jan Tips behövs :)

Av Limone2
19 okt. 2015 14:50
Visningar: 421
Hej.

Jag har tänkt att Ö-hoppa så gott det går ifrån Phu Qouc upp till Koh Chang.
Starta i Vietnam, Testa någon ö i Kambodja och avsluta i Thailand.

Väldigt svårt att hitta information på nätet angående bästa resrutt för detta.
Även båtturerna är svåra att hitta, vart man kan åka med båt osv.

Alla tips mottages gärna.... Den enda jag bokat är 4 nätter på Phu Qouc...Resten är en oskriven båt.
Av Limone2
3 nov. 2015 07:53
Dåligt med info verkar det som :/
Av Hille2
3 nov. 2015 08:12
Du kan inte åka båt på havet mellan Vietnam och Kambodja. Däremot går det att åka på Mekongfloden mellan länderna. Men då får du ta dig genom deltat först alternativt ta ett flyg från Phu Quoc till deltat.

Om du sedan söker lite här på forumet så kan du hitta rätt mycket information om de öar som finns utanför Kambodjas kust. För min del tycker jag att den enda ön som verkar värd ett besök numera är Koh Rong. Tycker annars att "badorterna" i Kambodja är ganska sunkiga. Men troligen okej om man vill festa till.

Från Kambodja är jag osäker på om det går några båtar nuförtiden. Men det går snabba bussar från Shianoukville till Thailand och du kan enkelt ta dig till Trat och därifrån är det en kortare resa till båtarna som går till Koh Chang.
Av Limone2
5 nov. 2015 07:45
Tackar Steve.

Ser verkligen fram emot resan, Såg att du skulle dit nästa vecka.
Skriv gärna lite mer om tips och råd när du varit där...

Jag reser med största sannolikhet själv och jag gillar att hyra moppe och åka på lite äventyr.
Av Limone2
5 nov. 2015 08:37
Btw Steve.

Jag har bara bokat 4 första nätterna i Phu Qouc ... 24-28 Dec.. Sen tänkte jag fira nyår på något annat ställe.
Har du något förslag ?

Förmodligen svårt för dig att säga men man vet aldrig...

Är det bäst att fira nyår i
1:Sihanoukville
2:Korong

Tack på förhand.