NZL/AUS/JAP - följa med?

Av Maine
28 aug. 2014 22:30
Visningar: 107
Haj! Efter lite ändrade omständigheter med plugg känner jag nu för att besöka mina drömmars land, Nya Zeeland. Har funderat på att wwoofa ett litet tag för att uppleva det äkta livet där för att sedan ta mig runt för att se mer av landet, kanske med kiwi experience? (Har någon erfarenhet från detta, skriv!)

Därefter vore det önskvärt att ta sig till Cairns och äntligen ta itu med det där dykarcertifikatet. Stanna där ett tag, dyka, andas lite down under och ta det lite som det kommer. Om jag får lov att vara lite naiv, så skulle sedan Japan vara pricken över i:et innan Sverige kallar igen.

Detta är alltså lite hur jag tänker just nu. Har inte börjat räkna ut någon noggrannare budget/resplan för resan ännu, utan det bör väl ses över något senare. Är dock inte särskilt begränsad med budgeten, utifrån hur det ser ut just nu. Resan bör ligga kring några månader tänker jag. Utresa någon gång hösten/vintern 14-15.

Själv är jag en 21-åring som känner för att gå på lite ny mark innan jag tar itu med universitetsstudierna igen. Har rest i Europa och vart en sväng i USA.

Vore skoj och se om det finns flera som vill bege sig! Skulle underlätta i och med de långa flygturerna etc.