Diskussioner: Tips & råd om Cypern

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Flyg till norra Cypern -bo på södra Cypern
Cypern Maxmamma, 21 sep. 2023
Senaste svar av Littalej för 2 år sedan
1
Tittar lite på resor till Cypern i okt/nov (höstlovet). Min fråga är, det går billiga (relativt) flygresor till Nicosia norra Cypern (turkiska sidan). Är det görbart att flyga dit, sen ta sig till södra (Cypriotiska sidan) och sen tillbaka, vi vill ner till södra Cypern direkt. Eller krånglar det ...
Hur är cypern i maj
Cypern Joakimn, 15 mars 2022
Senaste svar av Mirreli för 4 år sedan
2
Jag och min fru vill till värmen i maj Men helst inte till massturim. Finns det ett mysigt ställe i maj som någon varit på ? Tycker om att utforska, cykla o hitta mysiga små byar o självklart stränder. Vi är idrottande 50 åringar utan barn.
Vågar man åka cypern
Cypern Sandrafredrik12, 10 mars 2020
Senaste svar av Annaer för 6 år sedan
6
Hej tänkte kolla hur ni hade gjort vi har nämligen en resa till Cypern i 2 veckor bokade i början av maj. Hur hade ni gjort hade ni åkt eller avbokat ? Vad jag läst har Cypern inga fall av corona virus men vi tänker väl mer att när säsongen väl drar igång kanske folk åker dit med smitta?
Syrisk Pass
Cypern Wiki55, 27 juli 2019
Senaste svar av Apjordan för 6 år sedan
10
Hej är det någon som vet om man får åka till Cypern med syrisk pass utan visa?
Kyrenia, norra Cypern
Cypern Suziq, 18 maj 2011
Senaste svar av Apjordan för 6 år sedan
17
Hej, Nästa helg åker jag till norra Cypern, dvs den turkiska sidan. Kommer vara i närheten av Kyrenia. Är det någon som varit där och kan tipsa mig om vad man bör se och göra? Hälsningar Suzana
Vågar man?
Cypern Tess666, 7 dec. 2018
Senaste svar av Angie_sthlm för 7 år sedan
10
Har länge sneglat på resor till Cypern,verkar vara trevligt klimat och fantastiskt vatten och funderar nu på att åka dit på påsklovet. Vi tänkte flyga Norwegian och hyra hus(2 vuxna 2 barn-12,8år) runt Protaras förslagsvis.Allt känns ju som upplagt för succé förutom att det är granne med Syrien.. ...
Ayia Napa- Utflykt
Cypern Juliat, 13 sep. 2017
Senaste svar av Urcellen för 8 år sedan
1
Hej. Min mamma fyller 50 år och det ska vi fira med att åka till Ayia Napa hela familjen. Funderar lite på vad vi kan göra dagen hon fyller 50. Har någon något tips? Jag själv är gravid så att dyka är inget alternativ. Vi åker om 1,5 vecka. Hade varit kul med någon utflykt, vi åker via Ving och dom ...
Ta ut sedlar i Sverige eller på Cypern?
Cypern Aliceg98, 27 maj 2017
Senaste svar av Urcellen för 9 år sedan
3
Jag och en kompis ska åka till Cypern nästa vecka och jag undrar vilket som är billigast; att ta med sig sedlar dit eller att ta ut pengar där? (Alternativt betala med kort) Själv avskyr jag att gå runt med lösa pengar, så jag betalar helst med kort om det inte är jättedyrt.. Min kompis ska ta med ...
Fundering
Cypern Xray89, 7 maj 2017
Senaste svar av Xray89 för 9 år sedan
10
Tjenare åker ner för första gången till fig tree bay på fredag. Va kostar det ungefär att ta taxi till huvudstaden? Finns det några marknader i närheten av fig tree bay?
Ayia napa
Cypern Ullaper, 28 aug. 2016
Senaste svar av Ullaper för 9 år sedan
2
Hej. är det någon som varit i Aiya Napa i början av maj månad??? Varmt då??
Ospecificerat till Cypern med Fritidsresor
Cypern Fameliasson, 29 maj 2016
Senaste svar av Froken_m för 9 år sedan
4
Hej, tänkte kolla om det är någon här som rest ospecat med Fritidsresor till Cypern nyligt och vad ni hamnade på för hotell. Ifall det är så att dom har ett hotell där dom inkvarterar alla ospecade eller om dom använder sig av det som finns kvar att boka. Har ni varit med om att dom använt sig av ...
Tips på saker att göra i Ayia Napa
Cypern Chrise, 28 juni 2016
Senaste svar av Kaiza för 9 år sedan
15
Tjena Är jag och några kompisar som skall åka ner till Napa den 22e Juli och tänkte kolla runt om det är någon har lite tips på vad man kan hitta på utöver nattlivet vill säga. Har ni tips på bra restauranger eller någorlunda uppdaterade priser så är det jätte välkommet med :) Eller om de är ...
Är det dyrt på cypern?
Cypern Rajaton, 2 mars 2007
Senaste svar av Kh123456789 för 10 år sedan
7
Jag undrar om det är dyrt att "leva" på cypern? jag och min kompis funderar på att åka dit i början av juni, men nu fick jag höra av en annan kompis att hon hade hört att det är svindyrt där... Om det nu är så dyrt, har ngn något annat förslag där man får lite mer valuta för pengarna, där det är ...
Pruta?
Cypern Hattstugan, 23 aug. 2015
Senaste svar av Floridasidan för 10 år sedan
9
Hej alla! Reser till Cypern Fig Tree Bay den 17:e oktober. Funderar på om prutning gäller där? Är det många affärer stängda så sent på säsongen? Kanske bättre att bege sig till Ayia Napa för shopping? Tack på förhand!
Tips på hotell för 6 tonårstjejer i Aiya Napa
Cypern Agnespersson, 2 mars 2015
Senaste svar av Skoglund för 10 år sedan
3
Hej alla! Det är så att jag och mina 5 tjejkompisar funderar på att åka till Aiya Napa i sommar, men undrar lite tips på bra hotell som även är nära till stan/pubar/osv vi är 18-20 år och vill hemskt gärna hitta ett hotell till bra pris (alltså inte för dyrt) tacksam för svar! 😄
Akamas National Park
Cypern Emolis, 27 maj 2015
Senaste svar av Emolis för 11 år sedan
2
Är det någon som har varit i Akamas National Park på Cypern och kan berätta om det är värt ett besök? Bör man boka utfärd i förväg eller finns det möjlighet att boka på plats (vi ska bo i Paphos och är fem personer)?
Höstlovet ?
Cypern Smillan970, 14 mars 2015
Senaste svar av Blesi för 11 år sedan
1
Är det solsäkert att åka till Cypern V44 26/10-2/11?
Lång vistelse
Cypern Vegaanders, 19 aug. 2014
Senaste svar av Sierra för 11 år sedan
5
Hej! Vad gäller egentligen om jag tex vill stanna 5 månader på,Cypern. Max vistelse utan uppehållstillstånd är ju 90 dagar. Jag vet att många inte bryr sig utan bara stannar ändå, men vad är rätt
Ayia Napa eller Fig Tree Bay?
Cypern Moniza, 22 juli 2013
Senaste svar av Travelmania för 12 år sedan
3
Tänkte boka en resa till Cypern i slutet på oktober. Vad jag förstått är festandet över i Ayia Napa så sent på säsongen. Kan inte bestämma mig för vilken av orterna jag ska boka. Är dom likvärdiga. Någon som kan jämföra orterna när partysäsongen är över?
Information till förvirrad!
Cypern Annikae1972, 19 mars 2014
Senaste svar av Yabbah för 12 år sedan
3
Hej på er! Vi funderar på att åka till Cypern nästa sommar, och skulle gärna vilja ha lite information. Vi är en familj med två tonårstjejer, 14 och 17 år. Vi funderar på Fig Tre bay och lägenhetshotellet Trizas. Vad tror ni om det? Och hur är prisnivån på öl,mat och shopping? Hur är ...
  1. 1
  2. 2
  3. Nästa