Norge 2015?

15 okt. 2014 19:25
Visningar: 445
Hej! Jag är en glad och sprallig tjej från Finland som har funderat på att "flytta" till Norge i början av nästa år för att jobba. Någon som har liknande planer? :) Har inte så stor skillnad var i Norge, var till Trondheim i helgen så det är den enda staden som jag lite har bekantat mig med men är som sagt öppen för förslag!
Hör gärna av er! :)
Medlemmen har tagit bort svaret
10 nov. 2014 19:13
Hej! :) Har undersköterskeutbildning (eller Närvårdare som det heter i Finland) så lättast har jag om jag söker jobb inom det :) håller nu som bäst på att fixa ihop alla papper för har bestämt mig för att jobba via något bemanningsföretag, vilket vet jag inte ännu. Om jag trivs och får något intressant jobb kan jag överväga att flytta dit en tid men så som det ser ut så tänker jag nog "pendla" eller vad man nu kan kalla det.
Själv då? :) och har du tänkt flytta dit eller tänker du söka via bemanningsföretag?
Av Alicee
28 jan. 2015 15:56
Haj!
Tjej från Sverige här, född 1995. Är i asien nu och backpackar med min pojkvän fram till mars. Men börjar lite nu småfundera på om Norge kan vara något... Är utbildad undersköterska jag med :))

Vart i Norge tänkte du arbeta?
6 feb. 2015 11:48
Finns de någon här i chatten som ska jobba i Norge (Oslo eller Stavanger) under sommaren 2015 och vill ha/behöver inneboende eller kollektivkamrat?
Jag söker boende under juni,juli och augusti eventuellt med förlängning då jag ska jobba i Norge!

Kort om mig: Född 1993, är självständig, äventyrlig, vill tjäna bra med pengar i Norge under sommaren, söker resekamrat, gillar estetiska aktiviteter, tennis, uteliv, matlagning, meditation, djupa konversationer, sociala nätverk, fika etc.

Hör av er till (Logga in för att se e-postadress),com (felizia 3 ggr)