Non-halal i Dubai

Av Flores
13 jan. 2016 18:54
Visningar: 391
Jag åker till Dubai nästa helg o en hemsk tanke slog mig idag! De halalslaktar ju sina djur! Jag kan inte tänka mig att äta halalslaktat o tänkte höra om någon har tips på vilken typ av restaurang man kan välja om man vill ha annat kött eller vegetariskt?
Av Bibby
13 jan. 2016 20:28
Köp bacon och liknande produkter.
14 jan. 2016 13:47
Eller så väljer man ett land där de inte halalslaktar, kosherslaktar eller först fetbedövar med elchocker för att sedan trycka en hydralikdriven stav i pannloben på djuret.

Alternativet är att uppnå köttnirvana liksom underteckad och inse att köttärköttärköttärkött... Mums!
Av Blesi
14 jan. 2016 16:05
Hejsan
Samma tanke slog mig när vi åkte dit för 1 år sedan. Men som tur är har de mycket Libanesisk mat som har massor med goda vegetariska rätter.

Du kommer garanterat att hitta massor av gott att äta om du kan tänka dig fis och vegetariskt.
Av Flores
14 jan. 2016 18:03
Citerat från Blesi:
Hejsan
Samma tanke slog mig när vi åkte dit för 1 år sedan. Men som tur är har de mycket Libanesisk mat som har massor med goda vegetariska rätter.

Du kommer garanterat att hitta massor av gott att äta om du kan tänka dig fis och vegetariskt.
Tack! Det var lite vad jag hade hoppats på! 👍😊
14 jan. 2016 23:07
Hej Flores!
Jag tycker du ska i första hand njuta av din semester som du antagligen har fått arbeta hårt för att spara ihop!
Det var det "lättsmälta"!!! :)

Jag har rest mellan Australien- Sverige sedan 1979 alltid med det Australiensiska bolaget Qantas.

Fram till för några år sedan var Singapore "navet" i alla flygresor till alla Australiensiska destinationer.
Sedan ändrades allt, så att "Dubai" skulle bli det nya "navet" samtidigt gick det australiensiska "Qantas" och "emirates" ihop.
I dag, om du ska åka till Australien så går i princip alla resor genom Dubai och du reser med "emirates"
Jag vet naturligtvis inte hur eller varför, men tankarna går ju naturligtvis till att UAE naturligtvis kan vifta med billiga literpriser vad det gäller bensin!?

Bra råd! Håll inte din pojkvän i handen. kyss för guds skull honom inte på öppen gata! kvinnor har hamnat i fängelse för det. Mao TÄNK!
du har hamnat i medeltiden. Även om de oftast ser mellan fingrarna vad det gäller västerländska turister, så har de lagar som hör hemma i medeltiden!

Jag Åker inte längre via den rutten. Jag far via USA istället! Lite längre, mycket tryggare och jag slipper överlägsenheten.

Personligen skulle jag inte gynna dessa kvinnoföraktande länder med en enda av mina ihopsparade kronor! Någonsin!

Vad det gäller halalslaktat. Vet att det finns en hemsk Youtube film jag råkade på, när de halalslaktade en ko! Hon var bunden vid en vägg och Det var hemskt att se ångesten i hennes ögon och hur lång tid det tog. Enda rådet jag har är att äta vegetariskt!
Av Flores
15 jan. 2016 20:40
Tack @ Trollinette. Jag följer dina råd!
28 jan. 2016 13:42
Halalslakt som den ska utföras är oftast mindre grym än den slakt som t.ex. sker här i Sverige, men det var ju inte frågan så jag hoppar vidare.

Jag är själv nästintill vegetarian (äter kyckling ibland om inget annat finns att tillgå), men du kan klara dig utmärkt på vegetariska alternativ i Dubai. Det vimlar av restauranger och de flesta har väldigt goda vegetariska alternativ, så du behöver inte oroa dig. :)