New york Rangers

12 sep. 2014 15:08
Visningar: 727
Hej, ska till new york 5 nätter i november. Tänkte försöka passa på att se NY Ranger en söndagsmatch. Tips på biljettköp förutom ranger hemsida, köpa på plats?

Boendet ska bli budget och har tittat på seafearers, reflektioner? Nån spm bott där?
Av Peter_o
12 sep. 2014 17:04
Jag bor alltid på Seafarers (ca 10 ggr). Räcker det som referens? Inget problem att ta rum med delat badrum, fast det finns ju de som inte accepterat detta.

Hissarna går otroligt sakta och utsikten från 10e våningen är i alla fall inget man måste se, så ta gärna ett rum på de lägre våningarna om du kan välja. WiFi fungerar bara i loobyn (trappan ovanför receptionen), så det är ju bra att ha en kort bit dit. De har 2 PC som man kan låna. Det brukar inte vara kö till dem.

Gå upp i affärerna vid skylten DSW på södra sidan av Union Square så har du fin utsikt över Union Square.

Gå 15th Street från hotellet till Union Sq och vik till vänster förbi Starbucks så har du efter några meter två bra ställer för frukost.

Matchbiljetter vet jag inte mycket om, men blir det utsålt så kostar biljetterna på plats mer än skjortan.

/PeterO
Av Bibby
12 sep. 2014 17:42
Jag såg en match med dem i NYC för några år sedan. Var lite kul för deras motståndare var Dallas och just då spelade Joel där, men han kunde inte göra mål på sin brorsa.
Finns några bilder hos mig här.
Jag köpte biljetterna av Amex conciergeservice och de var väl inte direkt billiga.
13 sep. 2014 08:11
Hej!
Jag ska se NY Rangers-Winnipeg Jets 1 nov . Köpte biljett via www.stubhub.com, slut via www.ticketmaster.com. 105 USD/st, långsida inte allra högst upp.. Nu gäller bara att man får biljetten..well, annars får man ju pengarna tillbaks.. Har köpt via stubhub några gånger tidigare för andra event, funkade klockrent.

Boennde till bra pris rekommenderas annars på Hotel Pennsylvania, tvärsöver gatan från Madison Square Garden, jag ska bo där för femte gången på drygt 1,5 år i månadsskiftet okt-nov..
13 sep. 2014 13:31
Citerat från Reselover:
Hej!
Nu gäller bara att man får biljetten..well, annars får man ju pengarna tillbaks..
Hej reselover!
Vad menar du med "Gäller bara att man får biljetten"? Vi valde att skriva ut dem själva via Ticketmaster - inga problem :)

Virtualwalker - du har förmodligen inte sökt i forumet om biljetter - finns många trådar om var och hur man köper.
13 sep. 2014 21:29
Hej!
Jo men när biljetterna är slut via Ticketmaster, hade ju hellre köpt via dem.. så kan man köpa "andrahand" ofta så länkar ju den officiella sidan till en andrahandssida när biljetterna är slut. Köpte via stubhub. Står att biljetten, pdf, levereras nån dag innan. Säljaren får inte pengar från stubhub innan biljetten är levererad..

Det hände i våras i Riga, Depeche Mode-konserten, då jag köpte via www.viagogo.com att jag fick mail nån dag innan med innehållet "The seller was unable to provide the ticket".. det letades lite till, men jag fick ingen biljett, men fick tillbaks pengarna på kortet..(min brorsa lyckades ändå trixa fram biljett via kontakter på plats :-))

Stubhub funkar likadant.. jag har inte fått biljetterna än..

Men jag bokade resan främst för att se http://www.fox.com/dance/news/join-the-top-10-on-tour för tredje året i rad, o dom biljetterna har jag iallafall :-). Och ytterligare en härlig jazz-måndag på http://www.arthurstavernnyc.com/artists/grovestreetstompers/index.html

Räknar såklart med att få hockey-biljetterna oxå, får evt. be om utskrift på hotellet om jag inte fått dom innan jag åker..
14 sep. 2014 20:58
Reselover, förlåt, jag ser att jag läste precis tvärtom! d v s Slut på stubhub. Då förstår jag :)
16 sep. 2014 06:02
Nu har jag fått mina hockeybiljetter via www.stubhub.com för utskrift, ca 1 månad efter köp, men 1,5 månad innan matchen :-).. När man köper via andrahandssajt kolla upp att det helst ska vara elektroniska biljetter som man skriver ut själv.
16 sep. 2014 09:51
Förresten ticketmaster har också andrahandsbiljetter - d v s säsongsbiljetter som ägaren väljer att inte använda på den matchen.

När jag tänker efter så bokade vi ju för en match som var två dagar senare - inte undra på att vi kunde skriva ut dem pronto :)

http://www.ticketexchangebyticketmaster.com/
19 sep. 2014 13:30
Ok kommer förmodligen att köpa via ticketmaster,biljetterna släpps senare ikväll. och se till att set är biljetter som går att få mailade omgående. alternativt andrahands biljetter via ticketmaster.
vissa skriver ju att dom ej har biljetterna nu men att dom finns att tillgå 3 dar innan.

Boende bokat på Seafarers.
Av Jshhes
13 okt. 2014 18:41
Hej. Har ni köpt biljetter? Annars har jag två felköpta den 19 nov.
14 okt. 2014 07:53
Hej, biljetter köpta och utskrivna, tack iallafall.