New orleans - Los angeles

14 juli 2013 16:36
Visningar: 615
Hej
Jag och min pojkvän planerar en roadtrip på 3 veckor under augusti och planen är att vi ska åka mellan new orleans och LA. Är det en rimlig sträcka att hinna med på 3 veckor? Vad tror ni om vädret i augusti? Är det för varmt då? Tips på sevärdheter, hotell etc mottages gärna!
Av Peter_o
15 juli 2013 18:25
Eftersom ingen annan svarar får jag väl starta det hela, trots att jag aldrig bilat i USA. Enligt google karta så är åktiden raka vägen ca 28 timmar, så tre veckor måste ju räcka. Men ska ni bara besöka LA på västkusten? Ska ni dessutom se San Diego, Las Vegas och San Fransisco så skulle nog bara detta kräva tre veckor.

Är ni musikintresserade (läs Elvis) och tänker ta vägen över Memphis? Då kommer ni dessutom närmare nationalparken Grand Canyon i Arizona.

/PeterO
Av Tango
16 juli 2013 08:28
Augusti i år??? lite sent att börja tänka på sedvärdheter,hotell,resvägar då enligt mig! kanske mer lämpligt att resa aug 2014!
Men alla reser olika och jag gillar planering och läsa fakta innan man reser.
Skulle tippa på att det blir ca 500-600 mil men det bero så klart vad man vill se på vägen, men tre veckor verka rimligt.
Trevlig resa!
Av Edwardw
16 juli 2013 11:05
Hur mycket vill ni köra per dag? Vilken sorts bil vill ni hyra? Kolla noga när ni hyr bil vad envägsavgiften.

Vi körde från New Orleans till Los Angeles som en del av vår roadtrip. Det är gott om tid för att köra den sträckan.

Här är mina tips:

Det första jag vill rekommendera är att köra från New Orleans och välja de vägar som går så långt söderut som möjligt i Louisiana och in i Texas. Vi körde till Lafayette och sedan Highway 82 och 87 som går precis vid havet. Inkluderar bland annat bilfärja:)

I Austin med omnejd kan ni uppleva "världens bästa BBQ". Sök på Jonas Cramby och se vilka ställen han rekommenderar. Glöm dock inte kolla öppettider och kom i tidigt (ofta öppet tills de säljer slut).

Vägen mellan Del Rio och Marfa är vacker. Och Marfa är så hippt att man mår illa men måste upplevas. Thunderbird Hotel är coolt och trevligt boende.

För lite Route 66-nostalgi så styr kosan från Marfa mot Amarillo (Cadillac Ranch finns även där). Besökte inte White Sands men kanske ska besökas.

Missa absolut inte Monument Valley! Värt en omväg. Många vackra mil att köra.

Spendera några dollar i Las Vegas (dock inte på spel;) ). Testa käka buffén på t.ex. Wynn (The Buffet). Se en show :-) Satsa på att komma dit under veckan istället för helgen och spara många sköna dollar på hotellrummen. Välj ett lyxigt hotell som ligger mitt i smeten (bodde självNew York New York men hade med hellre, med facit på hand, valt Ceasars Palace, Bellagio eller The Venetian)

Kan komma med fler tips senare om så önskas.