Diskussioner: Tips & råd om Israel
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Israel
Israel
Sahlena,
18 aug. 2010
Senaste svar av Alfavid
för 8 år sedan
Hej!
Ska åka till Tel Aviv och Eilat i oktober och undrar hur priser är,
vad man absolut ska se.. Tips mm
Bad.. handla.. ja ni fattar
Israel med bil till Jordanien
Israel
Marjoh18,
30 juni 2014
Senaste svar av Marjoh18
för 11 år sedan
Hur är det? Går det att hyra bil i Israel för att ta sig över till Jordanien och besöka Petra? Har hört att både och - att det är okej och sedan att du inte kan ta en israelisk registrerad bil över till Jordanien. Tacksam för tips...
Bokat resa till Israel, tips tages tacksamt emot!
Israel
Kennedy,
3 dec. 2010
Senaste svar av Silverfang
för 15 år sedan
Hej!
Nu har vi bokat in en resa till Israel kommande sommar. Två veckor kommer vi vara där och har siktat in oss på att första veckan se Jerusalem, Bethlehem samt bada i döda havet. Den andra veckan tänkte vi slappa i Tel Aviv! Nu vill jag gärna ha tips vad vi inte ska missa, vad vi ska undvika ...
Israel
Israel
Ingemar_e,
4 juni 2010
Senaste svar av Ingemar_e
för 16 år sedan
Nu bör det väl vara dax att ta sig en allvarlig funderare om det inte är tid för att INTE besöka landet Israel.
En suverän stat som agerar som piraterna i Somalia på internationellt vatten ger jag inte mycket för.
Tycker det är så sorgligt när ett land anklagar sina grannländer för att vara näst ...
Isreal tips
Israel
Allaaddin,
30 jan. 2010
Senaste svar av Resetjej
för 16 år sedan
hej.
jag vill till Isreal. jag vill ha information om vart ska man i Isreal ? hotell, musem, kulture, hustoria, fina platser. osv.
är det trygg att vara där ? är det dyrt om man jämför med sverige ?
best tid som åka dit . vilka språk som klara sig i Isreal ?
jag tacksam till alla tips ...
Det andra Betlehem...
Israel
Robbowan,
28 maj 2009
Senaste svar av Stensson
för 17 år sedan
I bekantskapskretsen har vi en liten nytestamentlig diskussion i samband med att en polare skall åka tillmellanöstern.
Det finns ju (minst) två Betlehem i vad som idag är Israel.
Det ena som alla (?) känner till är ju det som besöks av alla religiösa turister i regionen p g a att kyrkan pekat ...
Eilat eller Phi Phi?
Israel
Niclas,
31 mars 2006
Senaste svar av Lanna
för 19 år sedan
Jag har dykt på båda ställena och tyckte att vattnet var klarare i Rödahavet än vid Phi Phi öarna i Thailand. Har hört att det kan variera en hel del beroende på säsong. Vilket är egentligen det bästa stället för dykning?