Negril

Av Lyx
2 okt. 2015 18:04
Visningar: 1128
Hej igen !
skulle gärna få information om Negril. Vi kommer att vara där i början på januari och vi vill veta så mycket som möjligt. Vi bor på Travellers.
Vilken valuta skulle ni rekommendera.
Billigt / dyrt ?
Tips att göra ?
Shopping ?
m.m
11 okt. 2015 20:16
Hej! Vad härligt att ni ska åka till Jamaica i januari! Ni kommer alldeles säkert att få en underbar resa. Jag och min familj med två små barn reste runt på Jamaica i drygt två veckor i februari i år. Tre nätter bodde vi på Travellers!😊 Tyvärr kom vi ifrån ett annat ställe (Treasure Beach) och hade haft ett alldeles eget beach house så tyvärr trivdes vi inte i negril utan flydde till Lucea de sista dagarna... Rumstips: ju närmre receptionen desto längre ifrån musiken på kvällarna. Kylskåp på rummet finns inte. Har man tur så kan man hyra ett men alla var upptagna när vi var där. Väldigt hjälpsam personal på hotellet! Det är väldigt familjärt. Ät frukost nån annan stans om det inte redan ingår i priset.

Vi åkte till YS-Waterfalls och Appleton Estate. Om ni vill tar er längre söder ut kan jag verkligen rekommendera Black River tour med Captain Dennis!! Kolla på krokodiler, pelikaner, delfiner som hoppar runt båten... Missa inte pelican bar om ni åker dit!

Betala i JMD så blir det billigare. Allt står i USD men de räknar om till JMD vid betalning. Överlag så tyckte jag att det är rätt dyrt på Jamaica. Köpte hink och spade åt min son för 8USD t.ex och då hade jag prutat ned det ifrån 10USD!

Trevlig resa!!
Anna
Av Lyx
11 okt. 2015 20:45
Tack. För bra info.
Vi har inte bokat frukost för läste någonstans att det är förmånligare att köpa på plats ??
Vi är 5 vuxna som åker så vi hoppas att det blir bra i Negril.

Tar tacksamt emot mer tips och ideer om Negril
11 okt. 2015 22:15
Hej igen!
Det kommer att bli kanon!😊 Var så kort tid i Negril så kan tyvärr inte tipsa om nåt särskilt just där. Men YS-Waterfalls &. Appleton ligger nog inte så långt därifrån.

Om jag inte minns fel så kostade frukosten 15USD på plats. Kostade det överlag på de flesta ställena tror jag...
Av Lyx
13 okt. 2015 13:37
ni som varit och bott på Travellers, ska man förboka frukosten eller ska man köpa på plats ?
någon som vet ?
Av Lyx
6 dec. 2015 21:13
Ska man växla till jamicanska dollar eller usa dollar ?
6 dec. 2015 22:20
Alla priser är i USD men du kan alltid be om att få betala i JMD vilket är en fördel. Kan inte säga att du sparar några enorma summor på att betala i JMD men jag upplevde i alla fall att det blev något billigare...

Att köpa saker på turistorterna är inget billigt. Köpte t.ex. hink + spade till barnen för 8USD, en bikini för 35USD (kostade 75USD från början), en klänning köpt i en strandhydda gav jag 25USD för.

/Anna
10 dec. 2015 23:06
Jag undrar om någon utav er vet om man behöver ha med sig en adapter för eluttagen?
Av Lyx
11 dec. 2015 19:26
behövs nog . läste på fritidsresors hemsida
Av Lyx
21 dec. 2015 21:23
Hur är det med mygg och andra "odjur" 😊.
Läste att det finns mygg?

Någon som vet.
Av Zoega
21 dec. 2015 22:43
Egentligen ska jag inte skriva något ännu eftersom vi åker först den 23:e men lite har jag googlat fram...
Adapter till eluttagen behövs. dessutom 110 volt.
Vi har med MyggA och hoppas att det ska räcka.
Vi har med USdollar i små valörer och planerar att ta ut JMD i bankomat på flygplatsen.
I Negril ska det finnas bankomater med båda valutorna.
Längtar dit riktigt rejält nu :-)
9 jan. 2016 10:43
Citerat från Annae_83:
Hej! Vad härligt att ni ska åka till Jamaica i januari! Ni kommer alldeles säkert att få en underbar resa. Jag och min familj med två små barn reste runt på Jamaica i drygt två veckor i februari i år. Tre nätter bodde vi på Travellers!😊 Tyvärr kom vi ifrån ett annat ställe (Treasure Beach) och hade haft ett alldeles eget beach house så tyvärr trivdes vi inte i negril utan flydde till Lucea de sista dagarna... Rumstips: ju närmre receptionen desto längre ifrån musiken på kvällarna. Kylskåp på rummet finns inte. Har man tur så kan man hyra ett men alla var upptagna när vi var där. Väldigt hjälpsam personal på hotellet! Det är väldigt familjärt. Ät frukost nån annan stans om det inte redan ingår i priset.

Vi åkte till YS-Waterfalls och Appleton Estate. Om ni vill tar er längre söder ut kan jag verkligen rekommendera Black River tour med Captain Dennis!! Kolla på krokodiler, pelikaner, delfiner som hoppar runt båten... Missa inte pelican bar om ni åker dit!

Betala i JMD så blir det billigare. Allt står i USD men de räknar om till JMD vid betalning. Överlag så tyckte jag att det är rätt dyrt på Jamaica. Köpte hink och spade åt min son för 8USD t.ex och då hade jag prutat ned det ifrån 10USD!

Trevlig resa!!
Anna
Hej Anna,
Vi åker till Jamaica om knappt en månad och ska vara där i två veckor. De första 6 nätterna ha vi bokat i montego bay och negril men ha sedan tänkt åka vidare. Hade ni bokat allt i förväg eller funkar det bra att göra det under tiden på plats?
Tack på förhand!!
Linn
9 jan. 2016 20:57
Hej Linn!
Eftersom vi var ett ganska stort sällskap som åkte och med två små barn så bokade vi allt hemifrån. Men vi trivdes inte så bra i Negril så då bokade vi om våra sista nätter till Lucea och det fungerade fint.
Om man är intresserad av att bo i villa så som vi delvis gjorde så tror jag att det är ett måste att boka hemifrån.
Kan rekommendera den jamaicanska turistbyrån Treasure Tours! Finns på nätet om ni vill kolla...

Trevlig resa!
Anna